Dag 11, De laatste dag, over het strand en door de duinen (25km)

Denemarken, Hirtshals

De laatste tocht van mijn Haervejen route.
Een schitterende tocht , mooie natuur, veelal goede onderkomens , maar zeker de route aanduiding. Hierop mogen de Denen trots op zijn.
Vandaag de laatste etappe, Rubjer naar Hirtshals. Meteen wijst het blauwe plaatje mij in de richting van de duinen , beter gezegd de zandduinen. Het was een behoorlijk klim, over die duinen. Het zonnetje scheen al volop. Na de zandduinen, wordt de route vervolgd door de duinen en even later wordt de zee opgezocht. Zoveel mogelijk lopen over het harde gedeelte.
Ik moest doorlopen tot aan de vuurtoren, maar op de kaart gekeken te hebben is het beter om de laatste 1,5 km morgen te r doen. Ik vervolg de route door een stuk van duinen te nemen , maar zeker ook door een paar kleine gehuchten. Maar meteen nog 3 broodjes kopen voor nu, en andere tot vanavond. En natuurlijk een pak koude chocomelk. Het zijn fijne gehuchten waar de maar ze zijn afhankelijk van de toeristen.

Nog een stukje over het strand om even later de duinen op te zoeken en even later wordt het lopen door dicht begroeide bossen. Ondanks dat bleek de route goed zichtbaar. Het laatste gedeelte is niet prettig lopen, langs een drukke weg, gelukkig ook met fietspad voorzien . Nog even en ik bereik mijn slaapplaats voor de komende 2 dagen. Helaas was de toezichthoudster vergeten de sleutels klaar te leggen voor een wandelaar. Het zijn fijne kamers, goede douches cq toiletten.
Even nog wat eten , zwartbrood met honing en 2 broodjes , ook met honing.
Lekker douchen, dat doet goed.
Ik slaap niet in een herberg, maar voor een sportcentrum voor andere trainings doeleinde .
Helaas ook maar alvast een ticket gekocht, voor mij. Morgen nog wat de toerist uit hangen in het dorp.

Groetjes Fred

Weer een voltooide route! 👍 De foto's vd laatste etappe zien er heerlijk rustgevend uit zo langs de zee. Geniet nog van je dagen daar.

Roy 2023-05-25 06:49:14

Dat was het alweer. Mooie foto's Fredje . Geniet nog eventjes. Tot ziens

Gerrie 2023-05-25 08:49:46

Wat een mooie foto’s, lijkt bijna vakantie Geniet ervan zodat je kunt afsluiten in totale rust

Yvo en Ellen 2023-05-25 10:12:28

Dank voor de mooie verhalen en foto's. Nu weer terug naar huis?

Hugo 2023-05-25 10:40:12

Mooie foto's weer, Fred. En je hebt deze route goed kunnen lopen. Een top- prestatie, chapeau🤠

Marion Hol 2023-05-25 11:22:44

prachtige foto's van vandaag! mooie route om je vakantie mee af te sluiten. Geniet nog van je laatste dagen....jammer dat het voorbij is. Ik heb genoten van je verslag, dank je wel! groetjes, Mirjam

Mirjam 2023-05-25 11:24:53

Ha Fredel, Ik kan alleen maar zeggen: Skippy did it again! Mooie prestatie weer, Fred. Geniet van je welverdiende laatste vakantiedagen

Weling 2023-05-25 12:51:52

Eind goed, al goed. Toppie Fred

D’r Generaal 2023-05-26 07:38:41

Knap gedaan weer Fred met prachtige foto's. Nog even lekker genieten van je laatste vakantiedagen.