Relax en rustige terug.....

Duitsland, Geilenkirchen

Dag 52, Viborg - Aarhus - Hamburg - Duisburg -Geilenkirchen -Sittard (12.30 uur)

Vannacht weer goed geslapen. Ik was ook moe toen ik gisteren het bed instapte. Maar mede door de gordijnen en een goed bed, lekker geslapen.
Om zeven uur meldt Andreas weer, ik luister zijn lied af, en dan eerst scheren en meteen er achteraan een verfrissende douche nemen. Dat doet een mens goed.
Daarna aankleden, en alvast wat spullen bij elkaar gelegd. Vandaag helemaal geen protocol, behalve straks, goed kijken of er nergens iets is blijven liggen.

Maar eerst eens lekker en ontspannen naar het koffiehuisje waar het ontbijt klaar staat.
Ik neem een kop koffie, een glas jus d’orange en twee broodjes met daarop kaas en salami en een broodje met abrikozen jam. Het smaakt erg lekker, ik had ook een trek. Ik maak voor de zekerheid ook maar een dubbele zwartbrood boterham met smeerkaas klaar, voor onderweg je weet maar nooit op zo’n lange route. Ondertussen ook even Facebook bekeken en nog een kop koffie genomen. Ik had ook zin in een toetje, en er stond nog perziken yoghurt, dus een grote kom gevuld....heerlijk.

Na het ontbijt even het geld geteld, hoeveel kronen heb ik nog over. Nog voldoende.
Eerst naar de supermarkt gegaan, om wat eten, drinken en wat lekkers halen. Ik moet ja nog de gehele dag in de trein zitten. Terug op de kamer alles ingepakt in de rugzak, en nog een laatste check gemaakt op de gehele kamer. Dan de tandenpoetsen, en dan is Pelgrim Fred klaar voor vertrekken.
Een reis van 12.00 uur, waar hij 50 dagen over heeft gelopen. Toch gek als je het zo bekijkt

Tegen 10.00 uur de B&B verlaten en rustig naar het station gelopen. In het centrum bij de bakker nog vier broodjes gekocht. Daarna rustig verder gelopen naar het station.
Als ik aankom op het station komt ook de trein net binnenrijden die ik ook kan nemen.
Oké , ik ben dan wel een uur eerder in Aarhus, maar dan mis ik de trein naar Hamburg HbF in elk geval niet. Want zou ik de voorgeschreven trein nemen dan heb ik maar 6 minuten overstap tijd.
In Aarhus nog even rondgekeken in het winkelcentrum bij het station, en toen het station verlaten en even een kleine de winkelpromenade opgelopen. Bij een kerk, nog even naar binnengegaan om een kaarsje op te steken. Dat ook de terugreis voorspoedig verloopt.
Dan rustig teruggelopen naar het station. De trein naar Hamburg vertrek op spoor 5 om 13.26 uur.
Maar dan zie ik dan de trein al 5 minuten vertraging heeft zonder dat we ook maar een meter gereden hebben. Dat is een goed begin. Maar dan vertrek de trein plotseling te vroeg, achter mij zit de machinist en hij heeft de deur nog openstaan. Snel een foto gemaakt. Hij rijdt nog meter ver en keert dan “ om “ terug naar het station en dan staat hij op spoor 6. Vreemd allemaal.
De trein vertrek dan op tijd, in de eerste klasse mag je onbeperkt koffie of thee nemen en staat er water ter beschikking van de reizigers. Ik heb een mooie ruime plaats. Maar na de tweede stop krijgen we de mededeling dat deze trein nier verder rijd tot Fredericia. De reden is mij nog steeds onbekend.
Oké iedereen stapt uit, en aan de overkant zou de andere trein klaarstaan. Maar geen trein te zien, vele reizigers. Na 13 minuten komt de trein aangereden. Ook slecht drie wagons, op het perron is het een drukte van reizigers, deze passen echt niet in deze trein. En dan is het fijn om 1ste klas te reizen en dan ik een plaats heb gereserveerd.
Ik heb weer de “vertrouwde” plek, maar alleen de extra service is er niet meer, omdat het waarschijnlijk een trein van de Deutsche Bundesbahn is. Hopelijk halen we wat in van de vertraging, zodat ik nog wat kan eten in Hamburg. Maar als snel blijkt dat het niet echt opschiet. De trein rijdt maak rustig, en we zien de vertraging oplopen. Gelukkig heb ik wel gezellig gezelschap tegenover mij zitten, een meid die een jaar In Noorwegen heeft gewoond en nu in Würzburg. Gezellig geklets over wat zij heeft gedaan in Noorwegen.
Duits onderwijs gegeven op een middelbare school in Bergen . En zij gaat nog regelmatig terug.
Zij is ook geïnteresseerd in wat ik heb gedaan, met zo’n grote rugzak,
Gewandeld van Sittard naar Viborg, om gewoon even weg te zijn uit de drukke maatschappij. Ze had vele vragen over of je nu ook dat gevoel beleeft van de rust in je hoofd . Zeker weten, op deze reis ben zelfs gaan praten met schapen , paarden en koeien. En dat zegt al veel.
Helaas voor de dame tegenover loopt de vertraging steeds verder op en zij komt niet meer verder. De laatste trein is vertrokken. Dat wordt een hotel op kosten van de DB.
Ik krijg te horen dat ik beter een station voor Hamburg, in Hamburg Dammtor.
Want de trein naar Duisburg rijdt namelijk achter ons aan. En als ik dan in Dammtor uitstap komt de trein naar Duisburg even later binnen gereden op hetzelfde spoor. Nu haal ik de aansluiting, anders had ik pech gehad. En was het echt nacht werk geworden. Aankomst in Geilenkirchen zou dan 3.45 uur zijn geweest. Arme ome Nico dan.....
Maar nu zit ik weer rustig in de trein naar Duisburg, ik eet nog wat warms in de Bistro wagon. Nudeln met tomatensaus en spek reepjes erin. Het smaakt goed.
Tenminste iets warms gegeten. Soms zie ik wel bekend dingen voorbij flitsen. Dat geeft wel een raar gevoel, heb ik hier ook gelopen.
Voor de rest loopt de treinreis lekker ontspannen, al begonnen aan de blog. Want ook deze laatste dag wil ik met een ieder delen.
Er was genoeg ruimte in de 1ste Klas, en regelmatig kwamen ze vragen of je nog iets nodig had. Een driekwartier voor Duisburg waar ik moet overstappen nog een grote mok koffie gedronken, dat doet een mens goed.
Om 22.20 uur rijden we dan Duisburg HbF binnen. Hier overstappen op de regional zug naar Aachen. Ik moet echter in Geilenkirchen uitstappen. Als het goed is dat om 23.58 uur.
Ook alvast Ome Nico en Tante Minie gebeld dat ik op tijd in Geilenkirchen ben.
Nu nog een dik uur in de stoptrein naar Geilenkirchen. Ik geloof dat ik bij de 20ste station eruit moet. Dus in feiten stop and go trein.
Het is inmiddels donker, buiten zie je niks meer.
Ik kom steeds korter bij huis .
En dan “ nächste Bahnhof Geilenkirchen, rechts aussteigen“ .
Op het perron staan Ome Nico en tante Minie al te wachten. Blij ze weer te zien aan zo’n lange tijd. En dan is het nog twintig minuut tot an de huisdeur. 51 dagen lopen en terug 14 uur.

Groetjes Pelgrim Fred
Slaap lekker allemaal

Welkom thuis Skippy.

Joost 2019-06-19 23:09:01

Fijn dat alles goed gegaan is, Fredel

Monique Weling 2019-06-20 22:34:19

Ha die Fred, Inmiddels alweer in eigen bed geslapen, met goed sluitende gordijnen. Welkom thuis! Nu proberen de rust en ontspanning vast te houden. Groetjes, Rimca