Een triatlon gedaan..

Duitsland, Harsefeld

Dag 25, Zeven naar Hollenbeck. (25 Km.).

Vannacht goed geslapen, ik was dan ook nog moe van de zware tocht door weer en wind.
Helene Fischer heeft mij ook vandaag gewekt om 6.30 uur. Nog tien minuten liggen en dan beginnen met het ochtend ritueel kan. Eerst opfrissen en aankleden en de voeten weer insmeren met gehwol crème. Dan maar eens de rolluiken optrekken.
Hopelijk is het weer vandaag beter, maar als ik naar buiten kijk, is het zwaar bewolkt en miezelt het.
De crème is in getrokken, en dan kunnen pleisters geplakt worden. Op de linkerhak laat de grote blaar langzaam “ los” en zit er een nieuw jong vel.

Het wordt tijd voor te gaan ontbijten, dit kan ik in een bouwmarkt waar ook een bakker zit.
Deze ligt aan het eind van de straat. Dus even een stukje lopen.
Bij de bakker is het nog rustig, ik bestel een grote mok koffie, een broodje kaas en een broodje salami.
Het smaakt goed, nog even snel de Bild zeitung doorgebladerd, maar daar staat ook niet veel in, behalve de dood van Niki Lauda. Dus dan maar teruglopen naar het verblijf.
De tandenpoetsen, de rugzak inpakken, en de GPS opstarten.
En dan kan het avontuur weer beginnen, hoe is het weer en route, en waar kom ik vanmiddag weer terecht.....ik laat mij verrassen.

Het is even over negen als ik met mijn rugzak weer op pad ga, het eerste gedeelte is weer even de route oppakken. Vandaag is dat niet zo moeilijk, een drietal wegen door lopen in het buitengebied en ik zit alweer op de “ zwarte” streep. Zo geeft mijn GPS de vooraf ingestelde route aan.
Daar gaat het eerst richting Heeslingen en ik merk nu al dat de wind weer een belangrijke rol zal gaan spelen. Hij is weer vrij krachtig en komt van opzij, ik ben blij dat ik de windstopper heb meegenomen. Want door de wind voelt het ook meteen al wat frisser. Wat mijn opviel was dat er veel geschoten werd, het leek wel oudejaarsavond of een schuttersfeest, maar nee.....het waren de oefeningen op de militaire basis in Seedorf, In Heeslingen nog even bij bakker geweest voor twee rozijnen broodjes, deze zijn voor onderweg.
Na Heeslingen zijn het bijna allemaal lang rechte wegen. De eerste lange strook gaat vaak langs beschutting, en dan ook nog aan de goede kant, de linkerkant. Dat scheelt behoorlijk, en je krijgt door de bomen en struiken meteen een heel ander landschap. Oké ja er staat een totaal nieuw bos met daarin allemaal bomen met maar drie” takken”.
In de verte zie ik iets vreemds staan, is dat een legervoertuig....en als ik korter bij kom.....en dat duurt wel een twintig minuten, is het inderdaad een truck met twee militairen erin, zij staren met kijkers richting het bos. Als ik er een kilometer vandaan ben ik hoor ik opeens schoten.
Toch wel even leuk om te zien, ik mocht niet blijven staan.
En zo is er ook een lang stuk met daarop vermoedelijk steen die vroeger dienst hebben gedaan als onderdeel van hunebedden Wel komen ze uit die tijd, nu hebben verenigingen er de geschiedenis van de streek in tekeningen opgezet. Zoals een Pelgrimsroute van Reykjavik naar Rome in 1200. Maar ook uit de recente geschiedenis, zoals het neerstorten van een gevechtstoestel in WOII. Een mooie afleiding om de pelgrims iets te leren, over de streek van vroeger en nu. En dan kom ik ook aan in Oersdorf. Van hieruit zijn het nog 7,5 km naar de eindbestemming Hollenbeck. Eerst een stukje langs de weg, en dan eerst naar Kakerbeck. Oh ja ik zie alweer twee reetjes wegspringen, steeds weer te laat.
Het is een minder leuk gedeelte, en soms ook vermoeiend, want je wilt gewoon rechtstreeks naar de etappeplaats van vandaag. En dat is Hollenbeck. Maar nog drie kilometer lopen, nog snel een foto maken van het gemeente bord, en dan gaat het ook naar slaapplaats Am Schmiedefeuer.
Ik wordt er welkom geheten door de gastheer, hij is smid, van beroep cq hobby.
Voor vannacht heb ik een bijzondere slaapplaats, namelijk in een Pipowagen. Met een groot bed, een keukentje, en twee stoelen met een tafel. De douche en toilet zijn binnen. Ook mooi schoon. En voor weer iets op de Bucket list af te strepen.

Dan krijg ik een fiets om naar de winkel te gaan in het volgende dorpje Harsefeld, het blijken retour 8 km te zien geweest. Ik heb langer moeten nadenken, wat schaft de pot vandaag ? Het wordt inderdaad, Ravioli met daarnaast een salade en twee toetjes met joghurt en een Krombacher biertje. Na terugkomst eerst lekker onder de douche, en dus heb ik de triatlon gedaan, wel in omgekeerde volgorde na het douchen eerst Monique even bellen en dan ga ik langzaam aan het eten koken beginnen.
Het gaat vrij snel, en het eten smaakt goed. Even uitbuiken op bed en ondertussen met mijn tante gebeld. Lekker even bijkletsen. Er staan nog twee toetjes in de koelkast, een met aardbeien joghurt en de andere met verschillende Waldbeeren.
Dan even de afwas doen, en aan de blog beginnen. Als de blog bijna klaar is even met Janine gebeld, lekker ven bijkletsen hoe het gast op de tocht. En natuurlijk lekker babbelen, Dat doet wel even goed, om bekende te horen.
Nog even de tandenpoetsen en klaarmaken voor een fijne droom in de Pipowagen. En dat wens ik iedereen toe vannacht.

Groetjes Pelgrim Fred
Slaap lekker allemaal.

Sapperdeflap Fred, een pipo wagen had je in de afgelopen duizenden km's nog niet gehad. Vraag me wel af of je in dat bed past. Gr. Roy

Roy 2019-05-22 23:05:27

Van pelgrim Fred naar Pipo Fred: een paar kilometer. Haha

D’r Generaal 2019-05-23 06:11:52

Een pipowagen? Wat gaat het morgen worden: een boomhut of een legervoertuig 😁. Wederom een goede reis en tot morgen

Gwen 2019-05-23 06:48:22

Hoi Fred, Prachtige tocht, en geweldig mooie verslagen, met nog mooier foto’s Wel veel eindeloze rechte wegen en paden, maar iedere kilometer brengt je dichter bij je einddoel, hoewel dat nog wel ff duurt. Neem de tijd en blijf genieten Met pelgrimsgroeten

Jan Stevens 2019-05-23 08:10:44

Wauw Fred, óók nog een triatlon gedaan! 💪 Wat een leuke slaapplek, die pipowagen!🤣😳👍🏼 maar het bedje..........wel héél klein voor jouw lange benen, lijkt het! Mooie foto's weer! Succes, het wordt langzaam warmer en beter weer!🌞🌞🌞

Marion 2019-05-23 17:19:20

Hahahaha, dat bedje!!!!! Heb jij jezelf dubbelgevouwen ?!?! Daar kun je niet goed ingeslapen hebben...... Wel leuk om van je lijstje af te strepen😃 Waldmansheil Fredel

Monique Weling 2019-05-23 19:29:47

Die Pipowagen is natuurlijk wel het summum van een pelgrimsplaats. Ha ha ha, topplek.