Dag 10, Een lange afwisselend route door en over gras, strand, duinen en asfalt ( 30,9km)

Denemarken, Løkken

Na een goede nachtrust wordt ik tegen 6.30 uur wakker, nog even omdraaien . Ik hoor een vreemd geluid… het regent buiten.
Als ik om 7.30 uur mij klaar maak voor het ontbijt, kijk ik nog even naar buiten. Het regent behoorlijk . Het regenpak moet vandaag zijn dienst doen.

Na het ontbijt , afwassen en aansluitend tandenpoetsen en natuurlijk de voet goed verzorgen. Want dat is zeer belangrijk bij nat weer. Ondertussen de laatste spullen op de juiste plaats opbergen.
De regen heeft plaats gemaakt voor wat motregen . De regenkleding is op geborgen in de rugzak. Hopelijk blijft hij daarin ook zitten . Nog even Hune Kirk bezichtigen, maar aan de restauratie wordt vandaag de eerst hand gelegt. Ook nog met iemand gesproken over de route van vandaag naar Løkker . Ik ben benieuwd of er een route is. De man legt duidelijk uit dat ik de „ ST100“ of Haervejen pad (Nordsøstien).
Speciaal uitgezet door de duinen en het lopen over het strand. Beide lopen dezelfde route. Het weer als vanouds goed aangeven. Daar mogen wij nog wat van leren. Na bospaden, duinpaden kiezelpaden en als…..klapper het wandelen over het strand. En vooral een lang stuk van 7 km. , dan wordt het tijd voor weer naar het dorp Løkker te gaan. Het is een leuk dorp.

Bij de Information Centre gegaan om te vragen waar mijn onderkomen is voor de komende nacht . En tot mijn verbazing ik moet nog een stuk verder lopen . En dat valt tegen , als je klaar bent voor rust moment.
Uiteindelijk na het vele vragen krijg ik van fietster het juiste antwoord.
Maar toch nog 3 km verder lopen . De moed zinkt mij in de schoenen.
Uiteindelijk vind ik mijn slaapplaats. Een oude boerderij. Ik ontvang een code om de deur te openen. Eerst een colaatje en dan douchen. Die douche is goed, ik kom weer tot mij zelf.

Even nog met mijn zus Monique gebeld.
Lekker even kletsen met elkaar.
En de “ opmerkingen” tussen broer en zus.
Altijd wel goed.
Dan wordt het tijd om mijn avondeten cq ontbijt zwartbrood met honing.
Ik vindt het wel lekker. En vooral voedzaam .
Langzaam maar een verhaaltje typen voor mijn “fans” .
Oh ja morgen alweer mijn laatste etappe naar Hirtshals (23km) en ondertussen nog slaapplaats vinden voor misschien 2-3 dagen

Slaap lekker allemaal….

Fred Vliegen (Skippy )

Wat leuk om jou verhaal weet te lezen het is je toch weer gelukt om die afstand weer goed te lopen ook al zat het je niet mee met de laatste 3 km 😜voor jou ook slaap lekker en groetjes van een FAN

Paola 2023-05-23 21:29:51

Veel succes morgen met het laatste stuk. Het is letterlijk voorbij gevlogen.

Hugo 2023-05-23 22:07:47

Na een zware dag kun je hopelijk met heel veel mooie momenten terug kijken op deze reis….weer een stuk dichterbij je eind etappe Zorg goed voor jezelf zodat je met opgedane energie weer thuis komt

Yvo en Ellen 2023-05-23 22:15:50

Hé Fred, de laatste drie foto's zijn dezelfde als de laatste drie van gisteren!!

theo 2023-05-23 22:25:14

Knap dat je deze prestatie al weer hebt weggezet. Je bent een echte kei: petje af.

D’r Generaal 2023-05-23 23:11:22

Hoi lieve Fred, Wij hebben de verslagen weer gelezen en zijn trots op je dat je iedere dag maar weer vele km wandelt door prachtige natuur! Geniet van de laatste dagen en hopelijk blijft het droog! Liefs, Juun en Janine