Ter Heide Tocht in Winterslag (B)

België, Genk

Vandaag weer eens lekker mijn wandelschoenen aangetrokken. Ditmaal staat de Ter Heide tocht in Winterslag(B) op het programma. Ik ga vandaag voor de 20 km route.
Winterslag is nog echt mijnwerkers dorp.
Tegen 9.30 uur start ik bij het startlokaal, en wat zie ik de eerste straat waar ik doorloop heeft een bijzondere naam "Schutterijstraat" vlak na erna gaat het rechtsaf de heide op.
Het is beste zwaar lopen door de mulle zand, en daarbij heb ik ook mijn vriendje bij mij op de rug zitten, zijn naam Deuter., hij weegt vandaag 12,5 kg. Een goede training dus.
Tot aan de eerste rustplaats (4,8 km) loopt de tocht over de heide en door de bossen, echt super om te lopen, en mijn hoofd eens vrij maken van alle ballast. De rust is bij zorgcentra Ter Heide.
Ik loop meteen verder, en de lus (7.1 km) gaat weer heerlijk door de bossen, wat een stilte. Het gaat lekker met lopen, ondanks dat ik me zelf nog niet fit voel de naweeën van een voorhoofdsholte ontsteking).
Bij de terugkeer bij de rustplaats Ter Heide, neem ik even een pauze, een kop koffie drinken en een broodje eten.
En dan gaat het terug naar de startplaats, met een voldaan gevoel neem ik bij de finish na een kop koffie .