Geen ritme....

Duitsland, Schleswig

Dag 34, Kropp naarSchleswig (23,5 km.).

Vannacht lekker en goed geslapen, Ik was dan ook erg moe.
Tegen 6.30 uur wordt ik wakker, maar dat vind ik nog wat te vroeg. Helene komt pas om 6.45 uur voorbij.
Als Helene mij dan wakker maakt met “Atemlos” , sta ik natuurlijk meteen op.
Even wat opfrissen, meteen even mijn 4 dagen baardje geschoren, en aangekleed. Dan de voeten insmeren met de bekende gehwol crème. Ondertussen dat deze intrekt nog even het parcours bekeken. Niet meteen wat mij ligt, zeker het laatste deel om meren heen te lopen. Dus benieuwd hoe het gaat. Natuurlijk ook even mail en app-jes gecontroleerd. Dan wordt het weer tijd voor de pleisters te plakken.
Ook de camelbag al gevuld, en de gekleurde zakken al gevuld met de juiste spullen er in. Dat is wel belangrijk, dat alles steeds op dezelfde plaats ligt in de gekleurde zakken maar ook in de rugzak.
Nog even Facebook en teletekst vluchtig door gekeken, maar met weinig aandacht merk ik. Ik zit gewoon in een totaal andere level. Mijn level is....slapen, eten, wandelen, genieten, ontmoetingen en route.

Dan wordt het tijd om te gaan ontbijten. Ik heb wel trek. Alles is al mooi gedekt, dat zal ik straks wel missen in Denemarken. Maar daar krijg ik wat anders voor terug....maar wat is nu nog een vraag ?
Neem eerst een kop koffie en een glas jus d’orange. Daarbij drie broodjes voor te beginnen.
Twee broodjes met kaas en salami, één voor onderweg. En het derde broodje is met jam, ditmaal met himberen. Een broodje zit al in gepakt in de zwarte tas, met alle spullen rondom elektriciteit en communicatie.
Ik krijg meteen nog een vierde broodje erbij gelegd, deze vrouw snapt het. Ik heb wel honger dus dan het eerste broodje kaas-salami nog maar een keer gemaakt voor nu. Het smaakt goed, en een tweede kop koffie lust ik ook zeker erbij.....afstammeling van de Scheren familie.
Na het broodjes met himberen jam, ook nog even het toetje op gegeten. Zo ik kan er weer tegen aan, nog een laatste kop koffie, want de eigenaresse is rekeningen nog klaar aan het maken.
Natuurlijk betalen, en ik vond het wel vreemd, meer dan honderd euro betalen. Dus ik zei, dat deze prijs niet op de site stond. Zij schrok meteen ....sorry, sorry, sorry, ik heb bij jouw ook een tweepersoonskamer geteld. Maar je had een eenpersoonskamer. Ze deed het goed maken met een broodje voor onderweg en een appel erbij. Zij was er ook van geschrokken.
Nog even de GPS opstarten en de laatste spullen in de rugzak doen. Deze schoenen wat ik vandaag aan heb maken vandaan hun laatste tocht. Morgen ga ik op “ gebruikte schoenen” deze moeten mij dan tot Viborg brengen. Ik ben er klaar voor.
Het is dan 9.15 uur als ik vertrek, eerst weer naar de route lopen. En dan gaat het op weg naar Schleswig, maar natuurlijk niet rechtstreeks.
Ik loop vandaag het eerste stuk door de velden, waarbij mij een tractor wel drie keer passeert met een gevulde giertank. Maar het ergste van alles is, dat hij denkt dat hij alleen op de wereld is, en geen ontzag heeft voor wandelaars en fietsers die ook gebruiken maken van deze mooie stille weg.
Via de dorpjes Boklund en Lottorf , hier maak ik even een stop om mijn rugzak even afzetten.
En na een kwartiertje gaat het verder naar Niederselk, in middels loopt de route veelal door het bos. Dit loopt wel lekker. Dat vind ik altijd wel lekker fijn lopen.
Maar dan gaat het beginnen ik kom aan bij het Selker Noor en eigenlijk meteen er aan vast het Haddebyer Noor. Op het smalste punt van de beide neren kun je via een brug van kant verwisselen. De route begint aan de rechterkant, en gaat in eerste instantie op en neer via trappen, kleine stroompjes en houten vlodderpaden over het moeras heen, naar het punt waar ik de oversteek kan, en moet maken om de linkerkant te geraken. Maar even voor de duidelijk, je ziet van het eerste begin van het compleet meer al de Domtoren van Schleswig. Dat kan vind ik niet fijn. Zeker als je dan ook nog verkeerde informatie krijgt.
Aan de linkerkant is het wel drukker, je loopt nu ook aan het Haddebyer Noor. Hier ligt ook een museum over de Vikkingers die hier vroeger aan deze meren cq zeeën verbleven. Vandaar ook de drukte aan deze kant. Maar ik breng geen bezoek aan het museum. Ik moet nog 5 km lopen dat Schleswig. Eerst nog een stukje langs het meer Schlei waaraan ook Schleswig ligt, het is kleine verbinding met de Oostzee. Dan nog langs een stukje autoweg, om vervolgens via de promenade naar de Dom van Schleswig te gaan. Ik ben benieuwd. Ik heb hiervoor gekozen, omdat als ik als eerste naar de jeugdherberg ga, dat ik waarschijnlijk niet meer verder ga.
Dus even sterk zijn en nog 1,5km lopen naar de Dom. Deze staat in zijn geheel in de steigers. Hopelijk kan ik er wel naar binnen. En dat lukt via een zij ingang. Maar meteen volgt ook de teleurstelling. 90 % van de Dom is ingepakte met houten bekistingen of is met zeildoeken afgedekt. Alleen het altaar en een graf zijn te zien. Ik krijg wel een stempel in mij pelgrimspaspoort.
Hierna naar het VVV-kantoor voor de info....waar ligt een postkantoor, een supermarkt en de jeugdherberg. En eigenlijk liggen allemaal op een route. Maar eerst ook in het VVV gebouw een stempel gekregen van de Oschenweg naar Viborg.
Eerst naar de supermarkt voor wat fris, chocomel en een gebakje. Even mijzelf trakteren. Dan naar het postkantoor dat op de hoek ligt....schoenen en routeboekjes terugsturen. Scheelt alweer in gewicht.
En dan is het nog 5 minuten lopen naar de jeugdherberg. Hier heb ik een Mehrbed zimmer gereserveerd.
Ik vraag of ze nog een eenpersoonskamer hebben, maar helaas. Dan zegt ze ik sluit jouw kamer nu af, dan ben je alleen. En als er nog andere zouden komen kunnen we ze laten slapen op een andere kamer die nog vrij is. Dat is super...even alleen zijn op de kamer...en vooral rust. Ik ben gewoon moe. Het worden dit weekend twee lange dagen van 32 en 31 km . En daarbij ook nog warm. Dus nu goed rusten.

Eerst douchen, en dan Monique bellen, even lekker kletsen.
De foto’s uitgezocht voor de blog, en mijn shirt uitgewassen en het hand alweer te drogen.
Om 18.00 uur geeft het avondeten. Lekker makkelijk, ik hoef de deur er niet voor uit.
Het is rijst met kerrysaus en kipstukjes erin. Daarbij een salade bar en een toetje met yoghurt en kersen.
Natuurlijk erna een kop koffie.
Nog even met mijn tante Minie gebeld, maar de verbinding was helaas niet goed....het werd steeds slechter. Terug op mijn kamer begonnen aan de blog, en even vluchtig gekeken naar de route van morgen, niet meer van die grote meren.
Als de blog klaar is, tandenpoetsen en nog even muziek luisteren en dan.....

Groetjes Pelgrim Fred
Slaap lekker allemaal.

Succes de komende dagen die wat langer zullen duren. 👍Wij gaan naar St. Geertruid zondag. Zal aan je denken. 💪

D’r Generaal 2019-05-31 23:01:47

Fred succes de komende dagen! Hopelijk wordt het bij jou niet ook 30 gr. Gr Roy

Roy 2019-05-31 23:41:04

Ha die Fred, Succes dit weekend. Van al die regen en slecht weer naar 30 graden is ook niet lekker met wandelen. Ik hoop dat het bij jou wat koeler zal zijn. Dat loopt denk ik wat gemakkelijker. Groetjes, Rimca

Rimca 2019-06-01 00:12:58

Hoi Fred, een paar fikse wandelingen voor de boeg, maar Denemarken komt dan wel snel dichterbij. Heerlijk om je verhalen te lezen iedere dag, nog heel veel veilige en fijne kilometers. Grtjes Thei oet Wessem

Thei oet Wessem 2019-06-01 09:44:05

Kijk, dat is het goede ritme: slapen, eten, wandelen, genieten, ontmoetingen en route. Na een maand krijg je dat gevoel pas echt. En het is zo ver.

Everdiene 2019-06-01 19:36:15

Hé Fred, ik hoop en denk dat het bij jou wat koeler is dan hier. Zo niet, dan nog meer bewondering voor je kilometers. Goede tocht morgen Groet van Ine'