Wisselend landschap.....

Denemarken, Kragelund

Dag 47 Sepstrup naar Kragelund (20 km.).

Vannacht redelijk geslapen, twee keer wakker geworden. Een keer doordat op de kamer hiernaast iemand op het idee komt, kom ga ik eens muziek luisteren om 2.30 uur dan val ik misschien in slaap.
En de 2de keer door een droge keel, even wat water drinken.....en verder slapen.
Tegen 6.00 uur komt natuurlijk even Andreas langs met zijn goedemorgen lied. Maar hij weet het al ...ik de kom over een kwartiertje terug. En dat doet hij dan ook, inmiddels ben ik een beetje wakker geworden.
Eerst opfrissen en aankleden, en dan ....jaja weer de voetjes verzorgen, ook al ben ik bij op het einde.
Eerst met de gehwol crème de voeten insmeren, ondertussen de mail en app-jes lezen.
Bij deze nogmaals het is echt voor mij fijn om de reacties te lezen. Het geeft een boost om weer verder te gaan. Dank hier voor alle. Ook als je gewoon in gedachte wel eens aan mij denkt.
Tijd om de pleisters te plakken, en de sokken aan te trekken. Inmiddels roept Thorkild vanuit de keuken, dat de koffie klaar...en dus tijd voor te ontbijten.
Het ontbijt staat klaar in een picknick mand, de eigenaresse is namelijk alweer werken. Maar wij hebben niets te klagen, zelfs wat lekkers erbij voor onderweg.
Het smaakt heerlijk en het sterkt mij meteen om vandaag zeker tot 12.00 uur door te komen. Want rond die tijd probeer ik altijd wel een plek te vinden om te lunchen.
Na het ontbijt eerst de tandenpoetsen en meteen de camelbag en twee flesjes met water gevuld.
Ook de GPS opgestart met powerbank methode. Als dit alles gedaan is, kan ik alles in de rugzak doen. Wel natuurlijk steeds alles op dezelfde plek doen, want anders klopt straks de verhouding niet, en wordt het lopen niet echt fijn.

We hebben natuurlijk alles rustig aan gedaan. Om 9.00 uur vertrekken we naar Kragelund, ongeveer 20 km. lopen.
We lopen niet samen, ieder zijn eigen weg qua tempo en pauze. En in Kragelund treffen we ons weer in de Herberge.
Eerst een stuk over een kiezelpad met uitzicht op de grasvelden, maar al gauw loop ik alweer in het bos.
Ik hoor de vogeltjes alweer fluiten, schitterend en elke dag weer een gratis concert.
Wel is het oppassen geblazen in het bos, modderige paden, en deze zijn ook nog eens glad zeker de boomwortels.
Na tijdje kom ik op een pad, waar in het verleden de ossen hebben gelopen , vandaar de naam Oschenweg of op zijn Deens Hærvejen. Later heeft er een spoorrails gelegen, en nu lopen en fietsen de mensen over het pad. Super naast het asfalt is er ruimte genoeg om op een bospad ondergrond te lopen. Super voor de schoenen en de ledematen van de mens. Het is ongeveer 2,5 km lang en het is zo’n pad om lekker af te dwalen.
En wat kom je dan allemaal tegen op een pad, de ene loopt snel terwijl de ander het gewoon op een slakkentempo doet. Maar een ding is zeker een ieder komt er wel. En het mooiste is het onderweg zijn en niet het einddoel.
Even de grote weg oversteken en dan gaat het weer verder door het bos, alles bloeit en het ruikt zo lekker fris, alleen jammer dat er dan een autosnelweg viaduct de stilte verbreekt. Maar er is nog iemand die behoorlijk de stilte heeft verstoord, een piloot in een Cesena die waarschijnlijk aan het lessen was.
Tegen 11.45 uur vind ik dan een bankje waar juist twee andere wandelaars vertrekken, zij lopen vandaag gewoon een wandeling van 20 km. Maar een ieder heeft 2 GPS toestellen bij zich, en allemaal ook nog eens hetzelfde type. Maar ze waren wel eerlijk, ze hadden zich al op de eerste 5 kilometer één keer verlopen.
Ik ga na een klein half uur verder, Thorkild is net gearriveerd, hij doet het was rustiger aan vandaag. Hij is moe.
Bij een boer zie ik beesten die ik nog niet had gezien op de tocht, wilde varkens. Zij vroeten lekker in de modder, echte varkens en zo zien ze er ook uit.
Plots verandert ook het landschap, geen bos meer, maar weer gewoon velden.
Wat is er aan de hand, nou we lopen richting een meer, namelijk de Bølling Sø.
Het is groot meer, waar ik een gedeelte omheen loop, maar ook niet te ver, want moet de afslag hebben naar Kragelund. Want vandaag en ook morgen liggen de Herberge niet op de wandelroute maar op de fietsroute. Dat betekent voor vandaag dat ik 2km extra moet lopen tot aan het dorp Kragelund. Ik had ook eerder al via de fietsroute kunnen lopen. Maar dan loop ik 17 km over een fietspad langs een weg. Nee dank je, ik wil ook nog genieten van alle mooie natuur.
Gelukkig valt het wel mee, ook de 2km naar Kragelund, naast het asfalt ligt nog een smalle strook kiezel.
Dus daar bijna de gehele 2 kilometer over gelopen. In Kragelund eerst naar de supermarkt gegaan. Eerst voor wat te drinken, en straks ga ik wel kijken wat ik te eten wil hebben.
Eerst eens kijken wat er in de Herberge allemaal staat in de keuken.
De Herbege ziet er goed uit, eerst even douchen en dan eens kijken voor een treinticket terug naar huis.
Ik heb alvast een ticket bestelt via internet, en dit kaartje (pdf file) kan ik straks in de supermarkt laten uitprinten.
Samen, Thorkild is zo juist ook binnen gewandeld naar de supermarkt. Thorkild kies voor de pizza, en ik ga voor de lasagne, en voor ons beide een blikje bier Dus in Denemarken op de Italiaanse Tour.
Ook alvast begonnen aan de blog.
Tegen zes uur de oven aangemaakt, zodat we tegen kwart voor zeven kunnen eten.
De lasagne smaakt goed. Nu de afwas doen, want om acht uur begint in het kerkje een gitaar concert. Eens gaan luisteren hoe dat klinkt, en meteen het kerkje van binnen gezien.
Het is een mooi en goed concert dat ruim één uur duurt. De dorps organisator vond het fijn dat we beiden waren komen luisteren.
Dus bij terugkomst verder gegaan met de blog. Helaas kan ik geen bel rondje meer doen naar mijn tante, want de verbinding doet het niet. Ik kan wel gebeld worden, maar niet andersom. Vreemd, want vanmiddag heb ik wel nog Monique gesproken. Hopen dat het morgen wel gaat.
Langzaam worden mijn ogen ook moe, en dus.....
Morgen een tocht 23 km naar Thorning, ook hier ligt de Herberge op de fietsroute.

Groetjes Pelgrim Fred
Slaap lekker allemaal.

Hoi Fred, Wederom een knappe prestatie! Ik volg je reis al van het begin..... Wat me niet helemaal duidelijk is....waar en wanneer eindigt deze wandeling? Helemaal in Trondheim? Groetjes Josefine van den Hoven

Josefine 2019-06-13 22:36:37

Hey Fred tot nu toe geen enkele blog overgeslagen, dus laat ik mij ook maar even horen. Ik vind het werkelijk een hele prestatie die je hier in je eentje levert. Wat ik me afvraag is hoe je op gewicht blijft. De voeten worden elke dag goed verzorgt, maar regelmatig zwartbrood en honing dat lijkt me toch aan de lage kant voor een prestatie van dit formaat. Schreeuwt jouw lichaam niet om meer calorieën? In elk geval succes met de laatste loodjes. Goet JoostP

Joost 2019-06-13 22:44:52

Fred , het schiet nu enorm op. Ik zie Viborg al liggen op het kaartje. Wel een mooie bos- en waterrijke route. Groetjes Paul

Paul 2019-06-13 23:11:44

Ha die Fred, Fijn dat je ‘s avonds wat aanspraak hebt en niet alleen bent. Lijkt me toch wat gezelliger. De natuur ziet er mooi uit op de foto’s. Ik heb het idee dat het toch lastiger om een restaurant te vinden in Denemarken. Dat was in Duitsland beter. Maar goed dat er iets van een oven op je overnachtingsplek is. En lang leve de supermarkt! Zo kom je toch aan een warme maaltijd. Geniet er nog van! Groetjes, Rimca

Rimca 2019-06-13 23:35:15

Fred, de natuur op je route is prachtig! Maar ik kan me voorstellen zonder aanspraak ook wel erg stil. Gelukkig dat je nu toch een beetje gezamenlijk kunt optrekken. Nog een paar dagen en dan ben je al in Viborg, wat gaat dat snel. Veel succes nog de komende dagen 👍 Gr Roy

Roy 2019-06-13 23:47:43

De finish komt al in zich!! Je gaat als een speer. Hebben ze in Denemarken trouwens geen restaurants? Succes met de laatste loodjes. Grtn Gwen

Gwen 2019-06-14 06:43:25

Prachtige foto’s Fred. Dat ene varken keek best el enigszins verliefd naar je. Geniet nog even en bewaar het ticket van de trein goed. 👍

D’r Generaal 2019-06-14 08:11:01

Geweldig dat soort onverwachte concerten. Ga ik ook altijd naartoe als het er is. En inderdaad een goede gelegenheid om de kerk van binnen te bekijken. En nog meer bloemen. Andere bloemen ook. Het is prachtig. Fantastische naam overigens, Thorkild. Kan hij verder ook niets aan doen, maar bij zo'n naam zie je toch meteen stoere Vikingen voor je.

Everdiene 2019-06-14 08:25:50

Ik ga het straks nog missen, iedere dag je verslag en de mooie foto's.... wat een uitzicht en een mooie natuur. Gelukkig nu wel iemand tegengekomen waar je dat ook mee kan delen. En ik kan me voorstellen dat je genoten hebt van het gitaarconcert, altijd een cadeautje, toch? succes met de laatste loodjes!