Reanimatie onderweg......

Duitsland, Drensteinfurt

Dag 10, Werne naar Rinkerode (29,8 km.).

Vannacht wat onrustiger geslapen, een paar maal wakker geworden . Maar goed als om 6.00 uur Andreas Gabalier mij wakker maakt, vind ik dat ook niet fijn. Hij krijgt een herkansing over 10 minuten.
Dat is beter.
Natuurlijk volgens pelgrims checklijsten elke dag hetzelfde doen, zeker na een week al op pad te zijn. Ik merk ook dat het steeds beter gaat met mijn gedachtes.
Maar nu eerst het ochtendgebeuren, de voeten goed insmeren, even drogen laten, en dan de bekende pleisters plakken. De grote blaar op de hak ziet er erg rustig uit, deze voel bijna niet meer met lopen. Behalve zoals vandaag als de etappe langer is, en ook alleen op het einde. Een ander verhaal geldt voor de blaar onder het eelt op de zijkant van mijn rechtervoet. Leegprikken gaat nauwelijks en er komt weinig tot niets uit, en het voelt ook dan niet prettig. Dus elke dag er heen pleister overheen plakken. En ook de op andere vervelende plekken.
De rugzak is zover al ingepakt, dus tijd voor een ontbijt. Ik heb wel trek. Een broodje met kaas, er was een salami, cervelaatworst, of droogworst. En broodje met jam, ditmaal abrikozen. Natuurlijk met nu een kan koffie en een glas multi vitamientjes. Na de broodjes nog een kom joghurt met daaarin verse gesneden fruit stukjes. Even de rekening nog betalen van het slapen, en de tandenpoetsen voor dat ik vertrek.

Het is 8.15 uur als ik buiten sta op het marktplein, het heeft een hele metamorfose meegemaakt vannacht, weg is de gehele kermis, en de markt staat er weer.
Nog even langs de kerk, want zo loopt elke route en dan de stad uit. Het is erg makkelijk, en het duurt niet lang op ik loop alweer tussen de velden.
Ik had al opgemerkt, bij de bestudering van de route, dat het allemaal lange rechte stukken.
En dan blijkt ook zo, tot Herbern gaat het door de velden en af en toe door het bos.
In Herbern even de kerk bezocht, een kaarsje opgestoken voor mijn dierbare, en wat gegeten in de kerk. Het was er warmer dan buiten.
Na Herbern, gaat het eerst een anderhalve kilometer langs een drukke weg met fietspad. Er is gelukkig een fietspad langs. Dan naar rechts en zo gaat het kronkelend parallel aan de hoofdweg door tot Rinkerode. . ...
Even moet ik alles bij elkaar schelden, maar gelukkig hoort en begrijpt niemand het.
Mijn vriendje de GPS Oregon 550 doet het plots niet meer. Als eerste nieuwe batterijen geprobeerd, helaas...dan maar de helpdesk bellen in Notter. Zij geven de tip, sluit hem eens aan een PC of een powerbank. Zodat hij extern wordt geladen. Maar midden in het bos geen bank of iets.
Gelukkig na dikke tien minuten lopen zie ik een bank en een tafel staan on een afdakje. Gemaakt voor
Pelgrims.
Hier sluit ik hem aan de “ hart-long” machine. En dan naar een minuut of 5, toont mijn vriendje weer wat leven. Reanimatie gelukkig. Gelukt.
Het zijn nog wat lange rechte wegen tot Rinkerode. Het restaurant van hetHotel waar ik slaap vanacht heeft vandaag Ruhe Tag. Via een code kan ik binnenkomen.
Maar eerst nog langs de supermarkt, gekeken of er restaurant of imbiss is. Maar beide zijn gewoon geopend. Ook nog even de kerk bekeken, en naar mijn kamer toe.
Eerst even douchen, alle batterijen aansluiten, voor het opladen.
Zelf nog wat adressen te regelen voor goede plaatsen, voor elke dag. Maar helaas ik heb er nu 3 weer geregeld,.

Even mijn tante Minie gebeld, en even bijgeklets over de moorden op de brunssumerheide.
Vandaag ga ik weer naar de Italiaan. Ik neem een pasta gerecht, dat erg lekker smaakte. Nog een koffie na en dan terug naar het hotel. Monique en Ellen nog gebeld. er gezellig was het het telefoongesprek.
En nog even aanzetten voor het schrijven van de blog, naar deze “ heftige” dag.

Groetje Pelgrim Fred
Slaap lekker allemaal.

Prachtige foto’s weer, Fred. Sommige stukken van je tocht zou ik zo met je ruilen! Maar het grootste deel van je tocht is niet voor mij weggelegd.....veel te veel afzien😉Voor morgen alvast een fijne dag gewenst en voor nu welterusten. Waldmansheil Fredel

Monique Weling 2019-05-07 22:18:45

Wij zijn trots op jou, Heel trots op Jou! Op wat je doet en wie je bent maar ook gewoon....juist gewoon!!!

Ellen en yvo 2019-05-07 22:34:44

Wow, reanimatie!!! Ik schrok al🤣 Gelukkig is je GPS weer in leven! Slaap lekker!

Marion Hol 2019-05-07 22:37:23

Dank voor je mooie verhalen, lees ze graag. Als ouwe rot weet je het vast wel, maar vergeet je niet om flink betadine op de blaren te doen? Maakt de huid harder en voorkomt ontstekingen. Succes!

Dick van Maanen 2019-05-07 22:46:53

Fred fijn te horen dat je ritme al gewend is en relaxter 💪 Super, t gaat goed 🌞

Marij 2019-05-08 00:43:55

Erg vervelend en irritant als de GPS niet wil meewerken hé. Het is dat je momenteel geen andere keus hebt, anders zou ik het reanimatie beleid aanpassen. 😏 Hopelijk werkt ie vanaf nu weer mee. Gr Roy

Roy 2019-05-08 06:59:17

Ik schrok even van de titel van vandaag...….maar het ging om je GPS, die je natuurlijk hard nodig hebt. Gelukkig een geslaagde reanimatie. Hele mooie foto's weer bij je verslag! Succes weer met de tocht vandaag. groetjes, Mirjam

Mirjam 2019-05-08 07:47:28

Reanimatie onderweg..... Zo doen de mensen van de krant het ook. Spannende tekst bovenaan een bericht. Gelukkig valt het bericht mee. 😂 Leuk die foto’s bij je reisverslag. Goed bezig. Succes nog met je avontuurlijke tocht. Groetjes Janssen

Mariëlle 2019-05-08 09:53:30

Hopelijk blijft je hart/long machine nu goed functioneren. Veel succes met je avontuur

Gwen 2019-05-08 12:26:10

Even flink schelden, lucht op hoor. Weet ik uit ervaring. Zeker als er niemand is, gewoon alles eruit gooien. :-)