Is de weg er nog wel ???

Duitsland, Grevenbroich

Keyenberg - Grevenbroich (18,7 km)

Vannacht super geslapen in de woonkamer op een campingbed . Mij kon ja ook niks gebeuren want een gehele wand hangt vol met sabels van de schutterij, Alexander is de 1. Brudermeister van de Bruderschaft St. Sebastianus Keyenberg. Hij is trots op zijn Bruderschaft / schutterij.
Ik wordt pas wakker als de klok 5.30 uur slaat, te vroeg en dus nog lekker verder geslapen, om 7.00 uur langzaam maar eens beginnen met dagelijks voetverzorging. Zeker met blaar op de linker hak.
Ze is droog, een pleister erover plakken, en verder alle andere “probleemplekjes” uit voorzorg afplakken.
Ook nog wat crème gesmeerd onder voet, en een beetje massage olie op de schouders en mijn nek.
Hierna alvast de rugzak ingepakt , dan nog even plat liggen en rustig bijkomen. Tegen kwart acht hoor de vrouw van Alexander roepen of ik alvast een kop koffie luidt, natuurlijk, ik gehoor ja tot afstammelingen van Scheren familie, zij hebben altijd wel zin in koffie.
Tegen half negen is de tafel gedekt, genieten met z’n drieën van het ontbijt.

Het is voor zowel mij als Alexander en vrouw een bijzonder dag. Wat betreft mijzelf, is de weg er nog die GPS aangeeft, en voor Alexander en zijn vrouw is 30. April de dag dat de Bruderschaft de Tanz in der Mai organiseert. In Duitsland een begrip.
Nog even samen op de foto. En dan wordt het ook tijd om te vertrekken, ik wil oprijd in Grevenbroich aankomen, en Alexander moet naar de kapper.

Ik zit meteen op de route, en valt de schade qua wel mee, ja de route op de GPS is grotendeels verdwenen, maar parallel ligt er wel nog een 50/70 km weg, met fietspad. Dus moet ik deze maar nemen.
Wat er zijn twee belangrijke obstakels vandaag, ik moet over de oude autosnelweg heen zien te geraken en over de nieuwe. Ik kom twee fietsers tegen zij vertellen dat het geen probleem is, gewoon de weg volgen. Zijn hadden vooral moeilijkheden met fietspad. Er zitten namelijk veel kuilen in, vanwege grondwater verzakkingen.
Qua weer is het ideaal, 17graden, zonnetje en af en toe een windje.
Als ik in Jüchen kom, gaan ik op zoek naar een bakker. Ik heb trek in iets lekkers, en die apfeltasche van gisteren was wel erg lekker. Dus vandaag weer een gewone met café latte.
Even lekker uitrusten , en wat appen met Monique. Verder even het vervolg van de route bekeken.
Na dik half uur pak ik mij bij elkaar om verder te gaan, als twee straten verder ben, komt mij weer een boer tegen, en ook deze stopt.
Hij vraagt ook, waar gaat het naar toe...Grevenbroich.
Hij laat mij een route zien op mijn telefoon, die volgens hem beter en mooier is dan de rode lijn die ik aan het volgen ben.
Hij weet zeker dat deze route mij bevalt, zeker om het feit dat ik niet zolang als de grote weg hoef te lopen. Dus volg ik deze tip.
En inderdaad het gaat door de velden, en grotere boerderijen. Ik heb veel bekijks van de paarden en koeien. Ik heb me wel afgevraagd wat zij denken van mij. En dan houdt me dan wel bezig met zulke rustige veldwegen. Maar dan komt helaas ook weer de “beruchte” grote weg.
Ik moet er aan geloven, maar uiteindelijk valt het nog mee, natuurlijk met de wetenschap dat ik bijna aan de “finish” ben.
Er dat is vandaag voor ook een verrassing, want voor het eerst heb ik kamer geboekt via AirBnB. Een opkomende organisatie, eerst voor de grote steden over de gehele wereld en nu ook in de kleinere steden en dorpen. Ik word hartelijk ontvangen, gisteren het adres ontvangen de organisatie, en het 200m. van route af te liggen. Eerst een kop koffie gedronken en ins even voorgesteld . Een leuk gezellig echtpaar, en ik heb de kamer van de zoon, en daarnaast ligt de douche met toilet. Zij koken niet en maken ook geen ontbijt, moet graag uitslapen. Geen probleem ondanks de feestdag in Duitsland, 1Mei is de bakker om 7.00 uur geopend en daar ga ik ontbijten, ik kom er toch voorbij als naar de route loop.

Dan wordt het tijd voor te douche en “schade” bekijken ik voel. Helaas de blaar op linkerhand is groter geworden in breedte, dus morgen een grotere pleister plakken, en zijkant van rechter voet een blaar onder de eelt, ook deze lek geprikt schoongemaakt.
Straks voor het slapen voeten insmeren met geh-wol crème. Oh ja ook even weer gewassen, 2 shirts , centrum van Brunssumondergoed en sokken, deze kunnen nu drogen in zon.
Dan even na de supermarkt, naast de bakker, om een blikje bier en wat fris te hebben vooravond. Ik houd het vandaag lekker makkelijk, ik haal een pizza en eet deze “thuis” op.

Na het inkopen doen even mijn bel rondje gedaan, “het zenuwcentrum van Brunssum” en Kiki.
Even lekker op bed liggen en relaxen.
Tegen half zeven een pizza gaan halen, “ Pizza Hawaï “ . Deze laat ik mij smaken in de tuin samen een Paulaner Weissbier, en als toetje een ananas
Ondertussen met de blog begonnen, altijd wel fijn om mijn verhaal te kunnen delen, zeker als je alleen loopt.
Als de was droog, ga ik naar mijn kamer en schrijf daar verder, lekker op tijd naar bed, want morgen wil ik op tijd vertrekken, het wordt een lange dag. Op een nieuwe deelroute.

Groetjes van jullie pelgrim Fred,
Slaap lekker.

ik vind het knap dat je zo'n tocht in je eentje loopt, maar ben ook best jaloers op het alleen bezig zijn met de weg en de omgeving, kopje koffie met lekkers en je slaapplaats.....veel succes weer morgen!!!

Mirjam 2019-04-30 21:22:56

Hi Fred, Leuk je verslag te lezen! Ik blijf je volgen! Ik heb nog wel een vraag: ga je in een keer naar Trondheim?

Richard Coppoolse 2019-04-30 21:53:13

Elke dag weer leuk om je verslag te lezen. Respect voor je 💪 Succes verder

Dorien 2019-04-30 22:22:34

Leuke foto met die heer👍

Truus Vienerius 2019-04-30 22:24:19

Jammer geen pan de chocolat!!

Theo 2019-05-01 03:58:41

Fred, Leuk om je verslagen te lezen. Ik wens je heel veel succes met je tocht. Zou dat graag ook nog kunnen... maar helaas. Ik blijf je volgen. Topperrrr.

Wim Sanders 2019-05-01 08:14:03

Hallo Fredje, Ook deze keer volgen wij je verhaal op de voet! Elke dag weer leuk om je verhaal en belevenissen te lezen en nu ook het kijken van je prachtige foto’s! 👍🏻👍🏻👍🏻😀😀😀

Sonja en co 2019-05-01 08:54:33

Leuke verhaaltjes, loop ze.

D'r Generaal 2019-05-01 09:34:47

Ha die Fred! Handig dat al die boeren je de goede weg kunnen aangeven. Ze wonen daar, dus weten het ook wel. Succes weer vandaag, ik hoop dat de blaren niet nog groter worden.

Rimca 2019-05-01 12:00:52

Goot bezig Fredje! Succes en geneet dr van!