Dag 7 Løgstør - Fjerritslev “ Nederlandse etappe. (19,4 km)

Denemarken, Fjerritslev

Na een goede nachtrust voel ik mij wel fit.
Eerst lekker douchen en dan ontbijten…een kop thee en natuurlijk zwartbrood met honing . Het smaakt weer goed. Oh ja ook nog een glas vruchtensap. En een banaan van de gastheer De tandenpoetsen en de rugzak inpakken .
Nu het belangrijkste de voeten controleren, een blaar onder de linkervoet en een onder rechtervoet ( de kleine teen), verzorgen volgens die checklijst . Maar tot nu toe gaat het wel . De rugzak af en toe afzetten tijdens het wandelen om de schouders te ontlasten helpt .
Het was een aanrader deze B&B in Løgøster.

Afscheid genomen en opweg naar de Haervejen pad. Het eerste gedeelte is niet echt fijn , langs een drukke weg, wel op een fietspad op naar de Brug. Als ik er aankom is de brug open. Het loopt goed , wel is het warm , maar ik hou het windjack tegen de steekvliegen. Ik kom dan meteen aan in Aggersund. Hier tref ik 5 minuten later een fietser. Hij begint meteen in het Nederlands.
Hij had van Nonoka gehoord dat nog een Nederlander op de route was, met een grote rugzak. Al lopend een praatje gemaakt , Hij gaat naar de Noorse noordkaap.
Dan nemen we afscheid van elkaar , na enkele pedaal slagen is hij al 200 meter verder.
De route gaat via kleine dorpjes, waar het leven stilstaat, wel soms een glas water gekregen van lieve geïnteresseerd mensen.
Na 19km lopen langs verschillende paden met mooie groene vergezichten, maar ook de vergezichten over landerijen.

Naar wat opvalt zijn vele windmolens, maar ook de vele zonnepanelen op de daken van de grote boerderijen. Ze zijn erg gericht op het milieu. Ik vind het wel fijn om “ Home alone” te genieten van de stilte .
Ik de verte zie ik een wandelaar op mij afkomen m. Het blijkt een Nederlandse vrouw te zijn, die met een Nederlandse reisorganisatie aan het wandelen is . Alleen lopen met dagrugzak en wetende dat er inde middag een kamer beschikbaar is.

Zij vind mijn manier van lopen wel heel uitdagend.
Langzaam komt het stadje Fjerritslev inzicht.
Hopelijk vind ik mijn plaats snel en ligt deze ook op de route voor morgen.
Het is een gezellig stadje. En al snel kom ik bij mijn slaapplaats. Daar wacht leuke behulpzaam meid op mij.
Ik heb een kamer voor mij alleen. Eerst douchen …. Wat deed die goed.
Nu even naar de supermarkt voor honing , vruchtensap en chocomelk te kopen . Oh ja zwartbrood.
Nog even de was wassen en dan lekker relaxen buiten in de schaduw.
Alvast de route bekeken op de kaart .
Gelukkig ligt de route 100 meter van de herberg. Een super de luxe herberg is het.
Vanavond lekker een pizza gehaald, even eens wat anders. Pizza was lekker, en nu lekker op bed liggen met een kop koffie.

Ook alvast voor alle volgers een stukje geschreven. En foto’s uitgezocht.

Welterusten en tot morgen

Fred, hoeveel km’s vandaag, ik mis iets in jouw verhaal!!

Theo 2023-05-20 19:03:00

Fred ik vind het toch gewoon geweldig wat jij doet en jouw verhalen zijn leuk om te lezen en de foto's zijn toch altijd mooi Succes met de volgende etappe

Paola 2023-05-20 19:07:53

Prachtige natuur Fred en leuk dat je Nederlanders ontmoet in dat dunbevolkt gebied. Geniet ervan en van het mooie weer Groetjes Paul

Paul Theunissen 2023-05-20 19:14:29

Ha Fredel, Fijn dat je zo goed gaat. Wist ook niet dat jij zo graag zwartbrood eet 😁 Slaap goed straks en veel wandelplezier voor morgen!

Weling 2023-05-20 19:31:45

Wat loop je daar prachtig Fred, en leuk dat je af en toe een gezellig praatje kunt maken. Maar ik moet je nu toch even streng toespreken ..... Ik zie alleen maar chocomel, bananen, zwartbrood en honing langskomen. Dat verhoogd jouw eigen houdbaarheid niet beste Fred.... je moet wel je groentjes gaan eten hoor. Goed voor jezelf zorgen. :) Veel wandelplezier

Sandra R 2023-05-20 19:43:51

Hey Fred, Geniet maar van de mooie natuur, de onverwachte ontmoetingen en de luxe van de B&B’s. Veel wandel plezier !

Kristel 2023-05-20 19:53:35

Hai Fred, die Sandra met haar groentjes....daar moest ik ook meteen aan denken. Kun je nagaan hoe bezorgd we om je zijn. Mooie foto's weer en wat gezellig om enkele Nederlanders tegen te komen ( die zitten volgens mij overal...) Rust lekker uit en succes weer morgen. Ik lees je verhalen met veel plezier.

Mirjam 2023-05-20 20:28:25

Fred .... wat een onderneming.... pfff knap hoor!! Ik ga morgen wel een schuttersdag bezoeken..... daar hoef ik gelukkig niet zo ver te lopen.... heel veel genoegdoening en succes. Gr uit Groesbeek Wim en Elize Sanders

Wim Sanders 2023-05-20 21:24:59

Het gaat goed, zo te lezen. En weer een Nederlander op de route gesproken, ook leuk. Hopelijk spreek je nog de nodige gelijkgezinden. Geniet van de omgeving, ziet er prima uit daar. Wandel ze!

Roy 2023-05-21 09:59:12

Als je de foto’s ziet lijkt het alsof je in Nederland wandelt. Succes voor morgen.👍

Monique 2023-05-21 14:54:54

Dank je wel voor je update. Blijft mooi.

Hugo 2023-05-21 16:56:40

Ben mee even aan het "bijlessen". Ondertussen ben jij al aardig opgeschoten!