Dag 12, Een bezoek aan Hirtshals (8,6 km).

Denemarken, Hirtshals

Vanochtend eens lekker rustig wakker geworden. Rustig ontbeten met natuurlijk zwartbrood en honing en daarbij chocomelk.
Tandenpoetsen en dan zonder rugzak op pad. Het is ongeveer een 20 minuten lopen naar het centrum van Hirtshals.

Ik was net daar of een grote catamaran boot kwam binnen varen. En een uur later twee grote schepen van Color Line.
Het was indrukwekkend om te zien wat er allemaal op gaat op zo’n boot.
Ik was graag opgestapt op de boot naar Larvik, net onder Oslo gelegen. Want deze rederij doet Oslo niet aan.
Ik moet dan nog even wachten op mijn tocht over het Olavs Pad naar Trondheim .

Ik ga eens opzoek naar Station Hirtshals Centraal. Het heeft wel even geduurd om het te vinden. Het heeft een perron, en een trein vertrekt er om het uur. Voor mij betekend dat dat de trein om 9.50 uur vertrekt.

Nu lekker eens rond kijken in de haven, tussen moderne en verroeste boten.
Ik krijg wel trek op een visschotel met frites
Het smaakte erg goed, en toetje van garnalen erna.
Nog even naar de supermarkt om wat te drinken te halen. En natuurlijk ook chocomelk en fruitsap voor bij het eten straks…. Jaja Zwartbrood met honing.

Nog een stukje over het strand gelopen met tegenwind. Gelukkig stond de wind afgelopen week beter namelijk schuin van achteren van zee.
Voorbij aan de vuurtoren gelopen en dan bij de tweede trap, het strand verlaten.
Nog een stukje door de duinen en nog een paar foto’s van de vuurtoren en het stadje Hirtshals gemaakt. Nog een 2,5 km lopen naar het sportcentrum. Lekker douchen en alvast de rugzak ingepakt voor morgen.

Natuurlijk even wat eten … inderdaad weer zwartbrood met honing.
Nu nog even de blog bijhouden en op tijd naar bed.
Welterusten allemaal…..

Ha die Fred, Zojuist de laatste verslagen gelezen en de mooie foto’s gekeken. Het was weer leuk om mee te lezen. Komt dat zwartbrood met honing nog niet je strot uit? 😉 Geniet nog van je laatste dagen en alvast een goede terugreis. Groetjes, Rimca

Rimca 2023-05-25 23:46:44

Zo, en nu naar huis. Het was weer een gezellig tochtje. Het is steeds interessant om je verhaaltjes te lezen, bedankt daarvoor. Tot binnenkort

D’r Generaal 2023-05-26 07:43:46

Mooie foto's weer, Fred! Ik ben erg gecharmeerd van de eenvoud van de kerk...prachtig. En zo mooi, de zee en de duinen. Een goeie reis terug gewenst! groetjes, Mirjam

Mirjam 2023-05-26 08:47:18

Fred, dank voor je mooie, indrukwekkende reisverslagen en van de foto's van de omgeving waar je wandelt. alvast een goede terugreis. groet Jolanda

jolanda scheren 2023-05-26 11:44:17

Wat een mooie wandelroute! Genoten van je verslag en je foto's. Nu weer "back to normal". Tot de volgende keer 🥰