Dag 9, Een slecht begin en een goed einde, naar Blokhus (Hune 26,1km)

Denemarken, Blokhus (Hune)

Redelijke nachtrust gehad, eenmaal wakker geworden van een droge mond.
Daarna weer goed inslaap gevallen. Een goede nachtrust is erg belangrijk voor me.

Tegen 7.30 uur snel even douchen en de voeten zoals elke dag goed verzorgen met Gehwol extra crème, en natuurlijk voor het slapen gaan Gehwol Balsem .
Na het douchen, wandel kleren aantrekken en schone sokken aan. Erg belangrijk voor de nobody‘s op lange tochten.
Rugzak ingepakt, alles op dezelfde plaats.
Tijd voor het ontbijt.

Als ik de eetzaal wil binnen gaan, wordt ik tegen gehouden, nog niet betaald . Ik ga de afrekeningen nachecken . En deze kloppen.
Zij zijn niet bekend met dit systeem via B.C krijgen te horen dat geld na het weekend overgemaakt.
Ik mag uiteindelijk gaan ontbijten met koppel waarvan man van geboorte Deen is en zijn vrouw nu ook Deense en al goed Deens spreekt. Zij heeft mij geholpen.
Tevens klachten gedeponeerd bij de baas. Hij vond dat niet nodig om voor een kleine groep iets klaar te maken. Hotel Klitrosen raad ik niemand aan.

Na alle stress, nog een kop koffie en dan opweg waarvoor ik ben gekomen naar dit land…. Genieten van de rust, de natuur, een mooie paden en vriendelijke en behulpzame mensen, ook onderweg.

Mijn plan is om vandaag naar Hune (Blokhus) te gaan . Een lange dag 28 km.
Beginnen met mooie tocht door de duinen.
Na 9 km had ik het al warm, bij “strandgebouw” iets te drinken gevraagd, een vriendelijke mevrouw gaf me nog twee halve liters flesjes cola mee voor onderweg,
Het was best zwaar lopen over de stenen
Gelukkig geen blaar opgelopen.
Onderweg nog een Brabants stel uit Malden tegengekomen. Zijn gaan naar Frederikshavn , waar zij overmorgen de boot te nemen Zweden, om in gezamenlijk groep 1 daagse tochten te maken, met de fiets.

Ondertussen loop ik weer op Haervejen pad, natuurlijk goed aangeven ook voor fietsers.
Het gaat over asfalt en later grove stenen .
Hopelijk loop ik geen blaar op.
Het vervolg gaat weer door het bos. Lekker , maar warm. Ik droom al van een koude douche. De moeheid slaat toe. En ik moet nog een stuk naar Hune ( Blokhus) .
En de weg naar Hune loopt langs een drukke Rijksweg… naar paar minuten haalt een zwarte bedrijfswagen mij in. Het zijn de Duitsers waarmee ik gisteren kennis heb gemaakt. Zij nemen mij mee naar de supermarkt. Voor wat eten en drinken in te slaan. Ja, Sandra vandaag ook een gemende salade gekocht. Ik loop zelf naar de herberg.
Het is een hele fijne herberg, en een vriendelijke gastvrouw. Een mooie kamer .
Maar eerst vocht bij vullen. En dan lekker uitrusten op bed en dan douchen .
Het eten heeft mij goed gesmaakt.

Morgen ook weer een lange tocht over het strand naar Løkken lopen . Waar Duitsers deze herberg onderhouden. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt.
Nog even een paar foto’s uitzoeken en dan met paar dierbare bellen.

Slaap lekker allemaal, dat ga ik ook doen.

Voor nu slaap goed en voor morgen goeie wandeling

Weling 2023-05-22 21:14:15

Fred, ik zie dat je je blog wat hebt aangepast. Volgens de blog zit je niet meer in Schinveld en de km's staan er nu ook bij 👍. We houden je in de gaten 🧐 😉 Weer 28km weggetikt, goed bezig. Succes met de volgende etappes en met een betere slaapplaats als de laatste.