Dag 1. Een weg vol met hindernissen ( Trein, Geilenkirchen -Viborg)

Denemarken, Viborg

Een dag waar ik lang naar toegeleefd heb.
Eindelijk kan ik het Haervejen pad afmaken.

Rolf, was zo lief ondanks Moederdag, wilde hij mij wel naar Geilenkirchen brengen . Om 6.55 uur zou de trein komen … hij kwam maar kon niet verder rijden . In verband met een ongeluk op het spoor. De chaos was compleet, richting Mönchengladbach, Duisburg en Düsseldorf lag alles plat.
Anderhalf uur op het station gewacht op een trein ( inmiddels al 50 „lotgenoten“) .
Er kwam een trein naar Aachen. Deze genomen en in Aachen de trein naar Köln.
Dit verliep gelukkig zonder problemen, behalve dat de trein vol was.
In Köln dan de trein genomen naar Hamburg. De ICE reed als een “ snelle slak”
Toch op tijd in Hamburg en een geluk dat de trein naar Denemarken vertrok naast de trein waar ik in zat.
Onderweg nog dingen gezien waar ik in 2019 ook heb gelopen. Tot Fredericia ging het goed….. en toen begon het feest .
Overstappen op de trein naar Viborg, maar al snel bleek dat het perron volstond met jongeren die terug kwamen van vakanties.
We zaten als „ haringen in de ton „
45 minuten staan in een overvolle trein en ik ook nog met een grote rugzak .
Op station Herning ging de trein niet verder. De trein had het begeven.
Er zouden bussen komen (1 1/2 uur) later, eindelijk een bus die mensen bracht naar de tussenliggende station.
In Streuer eindelijk eens geluk gehad, de machinist van Arriva had ons gezien , hij wachten op ons . Nu nog een 1 uur naar Viborg. En uiteindelijk was ik om 00.20 uur in de B&B Oasen.
De sleutel stak op de deur, even douchen en dan lekker slapen.

Hoi Fred, laten we maar zeggen: een geluk bij een ongeluk! Je bent er en nu maar genieten en relaxen en voetjes verzorgen😉

Resie Cuypers 2023-05-15 10:01:31

De start liep niet op rolletjes, het kan nu alleen maar beter gaan.

Monique 2023-05-15 10:18:40

Hoi Fred, Fijn voor je dat je nu de tocht kunt voortzetten na zoveel jaar. Het begin was dan erg rommelig en vervelend, maar dan heb je dat al maar gehad zullen we maar zeggen. Heel veel plezier en geniet ervan. Ik ga je zeker weer volgen !!!! 👍 Wees Gegroet,

Patrick ten Have 2023-05-15 10:30:10

Haai Fred, Ik dacht dat alleen in Nederland het OV vreselijk was….andere landen kunnen er ook wat van zo te lezen. Nu hopelijk alleen maar genieten en ik duim voor je dat je mooi wandelweer krijgt. Groetjes, Rimca

Rimca 2023-05-15 12:00:13

Fantastisch dat je je tocht kan voortzetten. Heel veel succes en levenservaringen wens ik je toe Groet Jolanda

Jolanda Scheren 2023-05-15 12:11:42

Heel veel plezier en succes en loop genot gewenst. Grtjs Thei

Thei 2023-05-15 12:31:20

Hoi Fred, Fijn dat ik op deze manier met je “ mee mag reizen”. Goed dat je je trip kan vervolgen en ga mooie herinneringen maken. Heel veel reisplezier.

Willy Vriens 2023-05-15 13:05:10

Hoi Fred, Na een minder vlotte start kan alleen maar een mooi en succesvol vervolg komen. In ieder geval een mooie toer, veel wandel- en kijkpleizer en vooral een behouden thuiskomst. Ik volg je weer.

D'r Generaal 2023-05-15 13:17:53

Dag Fred Na lange treinetappe met vertraging heb je het weer helemaal zelf in de hand , veel succes. groetjes Paul

Paul Theunissen 2023-05-15 14:38:30

Hey Fred, Het kan nu alleen maar beter gaan. Succes en op naar de mooie en leuke verhalen.

Hugo 2023-05-15 17:20:26

Hoi, het gaat allemaal goed komen. Ga je via Hirthals of via Frederikshavn?? Gud Tur!!

theo 2023-05-15 17:24:01

Hey Fredje, fijn dat je je tocht gaat afmaken. Het kan alleen maar beter worden toch? Veel plezier. Ik kijk uit naar je verhalen. Grtjes Gerrie

Gerrie 2023-05-15 17:51:54

Ik ga naar Hirtshals.

Fred 2023-05-15 18:41:19

Fred, fijn dat je nu eindelijk je tocht kunt vervolgen! Geniet ervan, ik ga genieten van je reisverhalen. groetjes, Mirjam

Mirjam 2023-05-15 21:46:40

Het eerste 'vervelende' stuk zit er op. Nu heb je het allemaal zelf in de hand. Geniet van je wandeling.

Hilde 2023-05-15 22:17:09

Hallo Fred, heel veel succes met het voortzetten van deze tocht. Ik wens je veel mooie wandelmomenten toe.

Petra Smets 2023-05-16 11:54:48

Mijn God Fredel, wat een gedoe met die treinen! Je had nog beter te voet kunnen gaan!!! Laten we hopen, dat dit niet de toon gaat zetten voor de rest van de reis. Ben benieuwd naar de rest. Alvast heel veel succes, maar vooral plezier

Weling 2023-05-16 22:17:07

Hey Fred!! Inmiddels ben je al meer dan een week op pad… na een start met behoorlijk wat hobbels en oponthoud 😩 Geniet v deze reis, van alle natuur en moois dat je onderweg tegenkomt. Wordt er vast weer eentje om nooit te vergeten. Groetjes