Actieve gezellige rustdag.....

Duitsland, Rendsburg

Dag 32, Jevenstedt naar Rendsburg (12 km.).

Vannacht goed geslapen, wel werd ik weer tegen 6.00 uur wakker, terwijl ik Helene om 7.00 uur “ besteld” had. Dus nog maar even blijven, maar niet meer in slaap gevallen. Om half zeven maar opgestaan en de mails en app-jes gecontroleerd.
Vandaag heb ik wat meer tijd in de ochtend, omdat het een korte route is, een verkapte rustdag eigenlijk.
In Rendsburg slaap ik privé bij mensen, en daar staan mijn wandelschoenen op mij te wachten voor het laatste deel.
Natuurlijk ook vandaag op een korte etappe de voeten verzorgd, vandaag alleen de pleisters geplakt.
Om half acht naar beneden gegaan voor het ontbijt. Het ziet er goed uit.
Ik neem zoals gebruikelijk neem ik 2 broodjes voor het ontbijt en ik krijg een roerei.
De broodjes met kaas-salami en met aardbeienjam. Maar beginnen doe ik met een kop koffie en een glas jus d’ oranje. Het smaakt goed, en ik neem nog een kop koffie en klets nog wat met twee andere gasten.
Na het ontbijt, betalen, tandenpoetsen en de rugzak inpakken.

Tegen 9.45 uur ben ik dan weer op pad gegaan naar Rendsburg, een rustige etappe. Ik heb bij de slaapplaats in Rendsburg afgesproken dat ik tussen 12-13 uur daar ben.
Het loopt lekker, alleen de gemeente hier snapt niks van een ideaal wandelpad. Een stuk asfalt met aan beide een strook van 50 cm breed bestaat uit zachte ondergrond. Dit is namelijk goed voor de voeten en schoenen, i.p.v. de harde asfalt, ook aan de zijkanten.
Onderweg heel even paar druppels regen gehad, maar voor de rest droog en iets warmer als gisteren. Maar zonder windjack is niet te doen.
De route is afwisselend door velden en door stukjes bos. Het loopt lekker, bij het binnenlopen van Rendsburg een stukje langs het Noord See kanaal gelopen. Onder het kanaal loopt ook een voetgangers tunnel. Deze is bekend, omdat het de steilste roltrap heeft van Europa.
Het is wel beangstigd vond ik, wat met de rugzak op de rug buig ik toch naar voren als ik een foto wil maken. En dan val je ook min of meer naar voren. Maar ook wel leuk.
Als ik aan de andere kant de roltrap verlaat en naar buiten loop komt 50m verder een jonge vrouw op mij af en zegt ” Du bist Pilger Fred” .
Ik zeg dat klopt, maar hoe weet je dat, omdat ik vannacht bij Ulrike heb geslapen, en zij vertelde dat jij vandaag daar slapen gaat. En je nieuwe schoenen staan op de kamer.
Heidi is in Schleswig vertrokken en loopt tot Stade...en vandaag tot Hohenwestedt, waar ik gisteren was. Heidi vond het erg gezellig bij Ulrike....ik ben nu erg nieuwsgierig geworden.
Nog even bij een Christkirche binnengelopen, het is een Deense kerk en de enige Deense buiten Denemarken waar de koning een eigen plaats heeft met zijn gezin.
Nog even doorlopen tot bij Ulrike, zij blijkt al snel een super aardige vrouw te zijn. We komen goed in gesprek.
Zo mag ik bij haar mijn kleren wassen in de wasmachine, super eindelijk echt schoon.
Daarna lekker douchen, en de middag gezellig geklets over van alles.
Natuurlijk nog even mijn belronde gedaan.
‘s Avonds met nog 2 vriendinnen van Ulrike gaan eten bij de Griek, een 200 m. van bij haar thuis. Het blijkt een zeer goed restaurant, het zit om half zes al goed vol. Ik neem een gemengde schotel met een Benidictus bier er bij. Het smaakt erg lekker. En samen met z’n viertjes is het gezellig. Na een mooi avond nog samen met Ulrike wat gekletst onder het genot van een kop koffie.
Natuurlijk ook aan de blog begonnen, maar dit schiet niet echt op. Tegen tienen op mijn kamer verder geschreven.
Dit was een super dag, bij een echte pelgrimsvrouw. Super Ulrike.

Groetjes Pelgrim Fred
Slaap lekker allemaal.

Fijn dat je een super dag hebt gehad!! Hopelijk volgen er nog meer. De Deense grens komt nu ook langzaam in zicht, ga zo door!!

Roy 2019-05-29 23:40:08

Sjoean foto's Fred en ich blief ut knap vinje!

Steven 2019-05-30 09:34:16

Hey Fredel, Wat een prachtige kerk! Totaal anders als de kerken die we gewend zijn te zien. Het is een mooie tocht die je aan het lopen bent met veel byzondere en mooie plekjes onderweg. Waldmansheil

Monique Weling 2019-05-30 09:45:49

Wat een mooie kerk!! heel apart qua kleur en inrichting. En wat een welkom bij Ulrike, gastvrij en gezellig ook om samen te gaan eten. De foto's van de roltrap zijn ook bijzonder, lijkt wel of je zo de metro in gaat. Succes weer met de volgende etappe, hopelijk wordt het voor jou ook wat warmer de aankomende dagen. groetjes, Mirjam