Dag 2. Rustdag in Viborg

Denemarken, Viborg

Na een lange dag gisteren, vandaag maar meteen een rustdag genomen.
Eerst lekker uitgeslapen, en vervolgens genieten van een fijne douche… dat is fijn.
Op mijn gemak rustig ontbijten.
Vervolgens de wandelschoenen aangetrokken om het stadje te verkennen.
Maar eerst naar het voetbalstadion van Viborg, waar nu nog 1 Nederlandse speler voetbalt, Clint Leemans (VVV), er zijn al vaker Nederlandse spelers geweest bij Viborg .Het ligt om de hoek waar ik verblijf in de B&B Oases.

In en rond het centrum is veel veranderd, oude gebouwen gesloopt en nieuw ervoor in de plaats is gekomen. Ook het station is vernieuwd.
Dat kon ik gisteravond niet meteen zien.
Vervolgens maar eens cash geld opnemen, want ik heb gehoord dat meeste herbergen het liefste cash geld willen hebben in hun hand.
Het werd langzaam om naar het centrum en de kerk te bezoeken. Natuurlijk een kaars aangestoken voor hulp onderweg.
Het viel mij op dat vele restaurants geen menukaart hebben in het Engels. En bij de Deense kaart was het gokken . Met hulp van de eigenaar een Fish en Chip menu genomen met daarbij een cola.
Het smaakte goed, rustig aan naar de B&B Oases .
Onderweg nog even bij de supermarkt binnen lopen…... voor zwart brood , honing, en thee en een flesje cola voor onderweg morgen.
Voor straks 2 lekkere choco broodjes en natuurlijk koffie bij het avondeten.
Straks nog even appen met enkele vrienden
en familie.
Maar zeker op tijd onder de wol, morgen opweg naar Skals (25km).
Hopelijk blijft het droog. Morgen op tijd opstaan voor de 1ste etappe
Oh ja, de reacties vindt super leuk, om te lezen.

Hoi Fred, Ik wens je een fijne en voorspoedige tocht! Ik blijf je volgen. Hartelijke groet, Henk Kusters.

Henk Kusters. 2023-05-15 17:45:49

Beste Fred Je bent al begonnen aan een nieuwe reis, een hele andere omgeving , een omgeving die je weer andere gedachten / bezinnings momenten zal brengen Laat de natuur op je inwerken, laat je leiden door alle mensen in gedachten die je dierbaar zijn. GENIET , GENIET , GENIET

Ellen en Yvo Kusters 2023-05-15 18:05:23

Hoi Fred, Succes morgen met de 1ste etappe!

Francien 2023-05-15 18:20:58

Verstandig om eerst even te "landen" dan kun je er morgen fris en fruitig tegenaan!

Dieuwke 2023-05-15 18:38:26

Hee Fred, Je hebt vandaag goed de foto-toerist uitgehangen. Morgen begint het echte werk. Succes!

Roy 2023-05-15 18:58:02

Fred, veel plezier en succes met je nieuwe avontuur. Na zo’n start kan t toch alleen maar beter worden?! Wandelze

Gwen 2023-05-15 18:58:35

Veel succes met de start van je nieuwe avontuur. Geniet van je etappes op weg naar het mooie Trondheim!

Kristel 2023-05-15 19:20:07

Hoi Fred, Juun en ik hebben zojuist je verslagen gelezen. Na een moeizame eerste dag hopen we dat het vanaf nu alleen maar genieten wordt! Juun: ik vind het super leuk dat je elke dag een verslag schrijft. Mijn moeder leest ze voor en ik beluister ze met heel, heel veel plezier! Tot slot, veel succes met de eerste etappe en we blijven je volgen! Liefs

Juun en Janine 2023-05-15 20:34:26

Wat een prachtige schilderingen in de kerk!!

Mirjam 2023-05-15 21:50:19

Ha Fred, Heerlijk om even rustig te aarden. Morgen goed aan de bak met je eerste 25 km wandelen van deze vakantie. Ik hoop dat het droog blijft! Groetjes, Rimca

Rimca 2023-05-16 01:20:40

Hé Fred, Krijg een berichtje dat je weer een nieuwe reis bent gestart. Leuk voor je . Op naar nieuwe belevenissen, mensen, omgevingen en het onbekende….., Veel wandel-plezier en succes. Want het zal toch even opstarten zijn Groet Iné

Iné 2023-05-16 17:30:28

Hi Fred, eindelijk op weg..... Volop genieten zo te lezen van wederom chaos op het Duitse spoorwegnet en weer wennen aan Denemarken. Kortom: de pelgrim gaat op stap. Good luck de komende dagen en we hopen dat je minder last hebt van kou en noordenwind dan wij hier in Frankrijk op de VF.

Guus 2023-05-16 20:43:53

He Fred, geniet van alle mooie dingen die op je pad gaan komen. Leuk om je verhalen weer te volgen. Ff een vertaaltip....als je met google translate je camera gebruikt vertaald hij de menukaart naar t Nederlands...superhandige tool.