Dag 5. “ Even de weg kwijt “, naar Hornum (24,0 km)

Denemarken, Hornum

Vandaag zou ik vanuit het “ijskoude“
GL. Skole in Testrup vertrekken er waren namelijk geen dekbedden op het bed . Totdat ik zag dat de dekbedden in de bijkeuken lagen. Deze was op slot , zo ontdekte ik bij het maken van een foto dat de dekbedden op een vreemde plek lagen

Eerst een bezoek gebracht aan de kerk. Vanochtend was er een afscheidsdienst van een vrouw van 84 jaar. Nog snel een paar foto’s gemaakt onder leiding van de kapelaan. De weg die ik ging volgen was er een voor auto‘s en fietsers . Maar snel moeten hier fietsers en wandelaars komen.

En dus bij het 1ste blauwe bordje met een witte wandelaar erop. Kwam de rust bij mij binnen, eerst een lange rechte weg om vervolgens het pad te kiezel te kiezen .
Af en toe kwamen er wat fietsers mij tegen tegen. Langzaam kreeg ik trek , op een lekker snee zwartbrood met daarop honing.
Het smaakt goed , maar is ook lang houdbaar. Even later kwam er een onderweg meneer op de fiets langs , en hij stopte even om even wat bij te kletsen. Hij had veel bewondering voor mij doen. Er stond in de struiken nog een trein die vroeger liep Viborg en Østrup. Het was gezellig , even alles op zijn plaats leggen en dan verder naar Aars. Hier ontbroken enkele paaltje met het witte mannetje erop.

En zo liep het over een saaie weg richting Aars. Veel asfalt …maar ja het moet om in Hirtshals aan te komen .
Gelukkig kwam ik op de splitsing naar Hornum toe. Nog snel even de Netto langs voor een koud flesje cola. De enige winkel in het dorp die open had. .
En verder naar Hornum, een saaie niet uitdagende route .
Plotseling sprak mij iemand aan , het was een medewerksters van Haervejen pad . Wij hebben ons gezien op de fiets en wandelbeurs in Utrecht. Zij was op fiets richting Aelstrup.
We hebben van elkaar een foto gemaakt. En de mailadressen voor vragen over dit pad.
Een bijzondere ontmoeting ….

Langzaam kwam het dorpje Hornum in zicht.
Maar waar ligt nou de Himmerland Camping.
En jawel 2,5 km van het Haervejen pad . Er kwam geen einde aan. De nieuwe eigenaar was blij om mij te zien . We hebben vaker met elkaar gebeld . Een mooie simpele er’s blokhut op een rustige plek op de camping
Hem ook meteen gevraagd of hij mij weer op het “ rechte“ pad wilde zetten . En dat beloofde hij.
Vandaag voor het eerst weer eens wat anders gegeten dan een broodje of en er op het zwarte brood met honing.
Ik kreeg een verse vis schotel met asperges en bruine brood er onder. Het smaakte erg goed. Nog even naar het voetbal gekeken

Daarna nog even douchen (oké) en er na begonnen aan het dagelijkse „ Haervejen journaal „
Dit onder het genot van een kopje thee.

Groetjes en tot morgen , Fred

Ziet er weer mooi uit. Leuk verhaal van een mooie zonnige dag.

Hugo 2023-05-18 21:37:44

Nou, nou, jij maakt wat mee allemaal. Gelukkig had je ook mooi weer om te wandelen. Succes verder!

Marion Hol 2023-05-18 22:15:46

Ha die Fred, Je mag geloof ik niet klagen over het weer. Ik zie blauwe luchten op de foto’s. Misschien wel koud, maar droog is belangrijker. Weer een mooie dag gehad lees ik. En een warme maaltijd gescoord. Succes met de volgende etappe! Groetjes, Rimca

Rimca 2023-05-18 23:03:57

Hoi Fred, wat een ontmoetingen en inderdaad mooie foto’s. Die honing moet wel heel lekker zijn, maar niets voor mij😉. De visschotel klinkt dan toch beter. Ga zo door. Groetjes, Resie

Resie 2023-05-19 09:16:29

Idd je boft nog met het weer leuk reisverslag en toch altijd fijn bij zo'n saaie route dat je dan toch leuke mensen tegen komt en weer hele mooie foto's en een hele leuke blokhut waar je in mag verblijven succes met je volgende stappen 👍

Paola 2023-05-19 10:04:05

Mooie foto's bij je verslag...geeft goed weer wat je allemaal tegenkomt onderweg! Succes weer en geniet van je honing.

Mirjam 2023-05-19 17:21:22

Wat een avontuur weer! Heb je nou zonder dekbed moeten slapen?!?! Dan moet je toch wel koude en stijve gewrichten gehad hebben bij het ontwaken! Waldmansheil Fredel