Dag 4. Een “ stormachtige “ route, naar Testrup Gl. Skole (24,2 km)

Denemarken, Testrup Gl Skole

Ik heb ondanks de behoorlijke wind toch goed geslapen. Een paar maal wakker geworden, voor de rest toch fit opgestaan .
Eerst natuurlijk weer het bekende recept…. Zwart brood met daarop Deense honing.
Die tip heb ik in 2019 gekregen van 2 Deense jongens die op de fiets van Hirtshals naar Padborg fietste. Van Noord naar Zuid.
Deze tip vergeet ik nooit meer, het is simpel en smaakt goed. En het bederft niet.

Tegen 6.40 uur langzaam opgestaan , ontbijt klaar gemaakt met zwart brood en chocomelk. Na het ontbijt eerst de voeten in gesmeerd. De checklijst is ook weer afgetekend. Niet vergeten de checklijst “rugzak in pakken” . Als eerst staat natuurlijk… portemonnee, paspoort, telefoon, GPS toestel en de sleutel van het bruin café in de brievenbus gooien. Klaar voor vertrek.
Even is het zoeken naar een aanwijs bord „Haervejen pad“ . Maar even voorbij kerk gelopen, helaas dicht. Maar na het kerkhof zag ik het wel bekende bordje weer staan.
Een opluchting is het zeker. Het eerst deel gaat over mooi pad met zeer fijne kiezel , maar wat nog fijner was dat de route nu beschermd was , door de bomen en struiken. Het liep lekker , maar soms toch goed opletten, de laatste is geen “ Haervejen pad” .
Het mooiste komt nog wel, vanaf Sønder Borup door een mooi stuk heide en de vele beekjes die er stromen. In een woord een fantastische tocht tot nu toe.
Ik moet onderweg nog boodschapjes halen in Aalestrup. Broodjes gekocht voor vanavond met daarbij chocomelk en twee bananen. Voor het ontbijt lekker nog twee zachte broodjes, steeds met honing erop.
Simpel maar wel makkelijk en vooral houdbaar. Onderweg nog gevraagd waar de GL. Skole ligt . Ik moet langs een zeer drukke en gevaarlijke weg lopen. Op het land staan 2 boeren te praten net elkaar .
Ik vraag ze of ze dit adres kennen. De jongste boer van gezicht, was ook nog eens behulpzaam te zijn om mij even te brengen .
Wat een mooi gebaar van jong boer.

Bij de herberg was niemand. Ik kom wel binnenkomen. Eerst even wat eten en dan douche, maar er kwam geen warm uit de kraan. Lekker even op het bed liggen. En met vrienden gebeld. De eigenaar zou vanavond nog langs komen….
Ondertussen nog een paar onderkomens geboekt.
Hopelijk komt de eigenaar en dan kan ik mij warm douchen. Dat heb ik wel verdiend.

Mooie route! Mooie foto's!

Dieuwke 2023-05-17 19:07:53

Je gaat weer goed Fredel. Jammer dat er geen warm water is. En als je zoveel honing eet, zoem je straks als een bij! Waldmansheil

Weling 2023-05-17 21:41:01

Lieve Fred, Leuk om te lezen dat je de afgelopen dagen lekker hebt gelopen en genoten van de natuur. Hopelijk heeft de volgende slaap plek een douche met warm water. Wij zijn wel erg benieuwd hoe het donker brood met honing smaakt🤣🤨. We blijven je volgen, liefs, Juun en Janine