Dag 6. Een korte etappe , en een grote ontmoetingsplek naar Løgstør (16,0 km)

Denemarken, Løgstør

Ondanks dat het bed net iets te klein was, heb heerlijk geslapen onder het dekbed.
Tegen 6.00 uur wakker geworden. Langzaam opgestaan , eerst het beddengoed opgeruimd en vervolgens de thee klaar gemaakt en buiten lekker ontbeten . Het zonnetje moest hard werken om de ochtend nevel te verdrijven.
Tandenpoetsen en de rugzak weer in pakken, alles heeft zijn plek . De baas kwam vragen, hoe ik geslapen had , goed.
Hij vroeg ook hoe laat hij mij kon brengen , die 2,5 km van gisteren waren echt te veel. Hij bracht ook nog een kop koffie en een koek.
Rond 8.45 uur heeft hij me gebracht, niet naar het dorp, maar na stukje verder op de route. Hier stond mij “ witte vriendje“ op mij te wachten. Afscheid nemen en dan opweg naar Løgstør.

De weg was fijn, fijne kiezelsteentjes op het pad …. het liep lekker…het zonnetje scheen… wat wil je niet …. niks… mensen ontmoeten.
De natuur staat zo mooi in bloei , in vergelijking met bij ons . De boeren waren met groot materieel gekomen om te gaan beregenen. Ook hier heeft het al een paar dagen niet geregend. Voor de wandelaars en fietsers fijn …maar anderen natuurlijk niet.
Ik heb de gehele dag genoten van afwisselende omgeving. Een eer om hier te mogen wandelen .

Je ziet van alles, zelfs de kerstman is hier al geweest. De kerstman is al goed bezig met het poten van kerstbomen. Natuurlijk de Scandinavische mensen eerst .
Even een pauze maken, geen zwartbrood met honing, maar een lekkere koek, leek een beetje op een eieren koek, smaakte goed.
Even later stopte er een camper . Ze hadden gezien op de telefoon “ Geocaching” dat hier een schat lag begraven . En inderdaad, in een klein doosje met een opdracht.
Ze stappen beide in en reden weg.

Even later zie ik in de verte iemand mijn kant op komen , maar hij of zij loopt heel vreemd.
Hij had last van zijn schouders en duwde hiermee het steekkarretje.
De man ( Nonoka 77 jaar geboren in Denemarken) hij last van zijn rug .En dus had hij hierop iets gevonden……het vervoerkarretje van de diverse online diensten. Hij liet het mij zien en natuurlijk mocht ik het ook proberen, deze was voor mij te laag. Hij vertelde ook over het slapen in Shelters. Nonoka deed het nog heel vaak . Hij is erg moedig. Hij had een overzicht van waar shelters stonden. Ondanks zijn fysieke problemen liep hij nog goed door .
Alle respect voor Nonoka.

Ik liep bijna Løgøster in binnen . Op de grote rotonde zag ik voor mij een groot aantal winkels. Even bij Netto , zwartbrood, chocomelk, vruchtensap en 2 bananen kopen.
Buiten aan een dame gevraagd waar de radhusgade 1 ( Raadhuisstraat) ligt .
Nou velen wisten het niet.
Uiteindelijk toch gevonden, een zijstraat van de “ zeepromenade” .
De B&B ziet er goed, de gastdame en heer zijn erg vriendelijk. Eerst even kleren wassen in de wasmachine. Dat is luxe.
Ondertussen ook zelf onder de douche gestaan … heerlijk.
Dan maar eens door het “centrum” gelopen , vooral langs het water, open verbinding met zee.
Bij thuiskomst eerst maar eens wat slaapadressen regelen…maar dat viel zwaar tegen. Op een camping kon voor 300 dKr slapen maar nee, de eigenaar wilde er 300 euro , zeer luxe caravan voor hebben.. dat kun je in nog geen honderd jaar er niet voor krijgen .
Tot Hirtshals wordt het spannend, qua slaapplaatsen . De weersvoorspellingen zijn nog redelijk goed eind van de week kans op kleine bui.

Nu wordt het tijd voor het avondeten.
Driemaal raden…. Hoofdprijs zwartbrood met honing……ik heb lekker gewonnen.

Nu lekker even op het bed liggen.
Alvast iedereen een goede nachtrust .

Groetjes Fred

Hallo Fredie, Volgens mij gaat het je steeds beter af, mogelijk door de schitterende omgeving en het mooie weer. En bescheiden maar wel een zeer mooi kerkje.

D'r Generaal 2023-05-19 20:21:56

Leuk, die kunstwerkjes van mosselschelpen. Mooi kerkje!

Marion Hol 2023-05-19 20:54:04

Houd vertrouwen….die slaap plaatsen komen ook wel Goed Laat de reis en deze ervaring je leiden naar het eindpunt

Yvo en Ellen 2023-05-19 21:13:10

Je hebt de smaak al goed te pakken geloof ik. En wat een mooie omgeving zeg. Veel wandel plezier!

Gwen 2023-05-19 21:13:26

Mooie foto's. Zo krijgen we een goed beeld van de mooie route die je loopt. Veel succes verder.

Mariëlle 2023-05-20 03:49:27

zo wat een mooie foto's Fredje, een mooie tocht door een mooi land. wandel ze.