Dag 8 Fjerritslev - pittige rustdag, (18,6 km.)

Denemarken, Slettestrand

Eerst lekker uitslapen, of beter gezegd nog even blijven liggen . Nog even snel onder de douche gegaan. Dan wordt tijd voor een ontbijt. En ja hoor zwartbrood met honing.
Nog even een kop koffie gehaald bij entree .

Op mijn kamer lekker genoten van een lekkere kop koffie en natuurlijk 2 snede zwartbrood met honing. Na het ontbijt Rolf gebeld dat ik ook wakker ben . Zij zaten ook aan het ontbijt.
Na het ontbijt even de afwas in de machine zetten, en dan langzaam beginnen met de rugzak in te pakken. Volgens een checklijst.
Maar ook mijn voeten controleren en zalf op de voet smeren.
Megge, een studente die in het weekend werkt van 8.30 -23.00 uur . Als het rustig is kan haar studie bij werken. Zij studeert Biologie aan de Universiteit van Kopenhagen.

Onder het genot van een kop koffie nog enkele vrienden gebeld.
Langzaam komt de tijd om afscheid te nemen van Megge. Zij wenst mij veel succes. Wel eerst langs de Netto supermarkt gegaan, voor een flesje cola, en een nieuwe pot honing. Ik kan er wel weer van genieten… even de bank “ leeg te halen bij automaat “
En dan ga ik op weg naar Sletteland .
Een korte afstand (19km).
Door veel al schitterende bossen, open velden en over de heide. Er zitten vele korte pittige klimmetjes in . En de ondergrond is ook niet prettig, mulle zand of bekend vele kiezelstenen, die in veelvoud op de paden zijn gestrooid.
Maar een klim is behoorlijk pittig, maar uitzicht mag er zijn. In verte is de Noordzee te zien. Lekker even genieten van dit uitzicht. Natuurlijk ook weer afdalen en verder lopen naar de Noordzee en het strand. Op het strand nog niet geweest.
dat komt nog wel….…maar ook het uitzicht op de hoge duinen. Er waren vele toeristen aan de kust. Het Haervejen pad ging maar op en neer . De organisatie heeft voor de duinen te beklimmen mooie houten trappen aangelegd, zodat ieder hiervan kan genieten. Langs het bekende Hotel Svinklov gelopen .
Het was er erg druk . Nog even aan een aantal mensen waar het hotel ligt. Langs een „ drukke“ weg in de weekenden .
Het Klitrosen hotel. Op het werken er maar een persoon in de middag .
Als ik vraag voor een flesje water, wordt ik vreemd aangekeken. Maar er blijkt in de avond dat er geen avondeten wordt geserveerd. Maar wel gelukkig in ochtend wel een ontbijt. Dan maar op de kamer mijn avondeten klaar maken. Om de hoek zit ook een gepensioneerd Nederlands stel hij is geboren in deze streek… bezoeken morgen weer de familie. Zij spreekt inmiddels goed deens.
Dan maar even kijken naar de route, maar zeker ook naar de slaapplaatsen. Nog even wat mensen bellen en het verslag geschreven. De rugzak al ingepakt want wordt een lange dag. De foto’s nogmaals bekeken.
Vroeg opstaan morgenochtend ….
En hopelijk blijft het weer zo.

Slaap lekker een ieder.

Groetjes Fred.

Hé Fred, Jouw reis wordt met de dag mooier , en waarschijnlijk ook makkelijker nu je al een eind op weg bent Maar wat zul je straks thuis weer kunnen genieten van het Bourgondische eten….dan zul je weken geen brood met honing meer kunnen zien.

Yvo en Ellen 2023-05-21 22:06:03

Prachtige foto's Fred!

Petra Smets 2023-05-21 22:07:35

Leuk om je vanochtend even aan de telefoon gesproken te hebben.

Hugo 2023-05-21 22:31:39

Ha die Fred, Even alle verslagen van de laatste dagen gelezen, ik lag achter. Het gaat je goed af zo te lezen. Fijn om te zien en je hebt mooie foto’s erbij gezet, we zijn weer met je mee op reis. Veel wandel plezier morgen. Groetjes, Rimca

Rimca 2023-05-21 23:27:18

Ha Fredel, Je gaat goed! Prachtige foto’s. Ik zou nu al geen zwartbrood met honing kunnen zien, maar je bent een pelgrim of niet….je moet iets voor over hebben Waldmansheil