Dag 3. Een beetje spannend, een nieuw avontuur naar Skals Gl Kro ( 23,5 km.)

Denemarken, Skals

Na een goede nachtrust, eerst mijn voeten
verzorgen, zodat ik hopelijk gevrijwaard word van blaren.
De checklijst volgen, voeten insmeren, alles op de juiste plaats in rugzak leggen ivm gewichtsverdeling.
De batterijen voor de GPS in het kleine zakje doen. Want het kan zomaar zijn dat batterijen “ leeglopen” . Allesvgecheckt qua GPS behalve het toestel maar dat dient buiten te gebeuren.
Nu eerst lekker gaan ontbijten, het ziet er weer goed uit, deze B&B is een aanrader.
Nog even de tandenpoetsen en een laatste checklijst op de kamer. Nog even gedag zeggen tegen de vriendelijk meid.

De tocht kan beginnen,
De GPS goed instellen en dan is het zover.
De blauwe bordjes volgen, en die zie je de gehele route. Vandaag gaat het van Viborg naar Skals Gl Kro. (25km)

Hopelijk blijft het droog, de wind gaat behoorlijk, het eerste stuk is een beetje saai, de stad uitlopen via het industrieterrein .
Maar dan gaat het rechtsaf , het bos in.
Wat een mooie omgeving langs grote volkstuinen en ook meteen een 2de “campingplaats” . Op een gegeven moment kom ik langs een verlaten rond huis, maar meteen viel mij een houten vogel op de stang staan. Kennen ze hier ook schutterijen of Gildes.
Ook langs een mooi moerasgebied gelopen, met daarin veel kikkers.
Het loopt lekker, foto’s gemaakt , en genoten van de omgeving. Het loopt lekker door het bos, gelukkig geen van die grote stenen , waar de voeten het liefst niet overheen lopen .
Nu rechts, en ik verlaat het bos, lopend naar een grote boerderij. Vlak ervoor gelukkig bij een bank, de gps dat batterijen vervangen moeten worden. Maar waar lag het setje met volle batterijen… zoek zoek zoek… en daar zij ze . Meteen even een sultana eten en wat drinken uit de rugzak via een slangetje .
Dat gaat het verder richting Hjarbaek.
Je loopt langs een fijne Fjord “ Hjarbaek Fjord “.
Het uitzicht is geweldig en gelukkig zijn de weergoden mij goed gezind. Ik loop ook langs mooi geel veld, koolzaad planten. Wat een kleurenpracht.
Nu komen er ook vele korte steile klimmetjes vanaf de Fjord terug naar het dorp, stevige kuitenbijters. Na het gehucht Vorde ga ik opweg naar Skals waar ik zal slapen boven een oud bruin café.
Ik werd welkom geheten door de gastvrouw, zij liet bij de kamer en douche zien , voor een nacht oké. Eerst even douchen en opfrissen om naar beneden te gaan voor welkomstdrankje een colaatje.
Even uitrusten en bijkomen om het bed.
Na de supermarkt gegaan voor het avondeten. Twee harde broodjes en een pak chocomelk. Mijn avondeten…

Oh ja ook nog een slaapplaats geregeld via Booking.com in Logstor dit heeft alleen maar een camping met alleen maar tenten . Maar de weersvoorspellingen zijn niet goed voor de 19de Mei. Veel regen gemeld in nacht. Tot 19de slaapplaatsen gereserveerd.
Nog even een colaatje gedronken , en toen mij teruggetrokken op de kamer.

Na het schrijven van de blog, lekker uitrusten.
Morgen naar Testrup Gl. Skole, waar ik kan mee eten . Morgen zijn het 26 km veel langs het water en veel wind en vochtigheid.

Ik ga op tijd slapen

Groetjes Fred “Skippy”

Mooi verslag weet! Hopelijk valt de vochtigheid mee.

Dieuwke 2023-05-16 21:39:28

Hey Fred, wat leuk dat je weer aan de wandel bent. Ik had het niet meegekregen. Wel een mooie natuur daar. Veel wandelplezier verder! Groetjes

Marion Hol 2023-05-16 22:20:28

Hey Fredel, Je gaat morgen alweer met regen op pad, lees ik. Laten we hopen dat de weergoden je net zo goed gezind zijn als vandaag, zodat je het droog houdt. Volgens mij is het de eerste keer dat je in een tent gaat overnachten. Ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen. Goeie trip morgen. Waldmansheil

Weling 2023-05-16 22:26:03

Ha die Fred, Gelukkig redelijk weer gehad vandaag. Het landschap doet Nederlands aan vind ik. Morgen weer 26 km voor de boeg, die weergoden verzoeken we samen voor in ieder geval droog weer. Morgenavond een warme maaltijd proberen te scoren, dat doet ook goed na zoveel km’s in de benen. Succes, hopelijk nog geen blaren opgelopen. Groetjes, Rimca

Rimca 2023-05-17 00:37:03

Goed bezig Fred, de eerste etappe zit er alweer op. Hopelijk valt het weer mee. Succes weer!

Roy 2023-05-17 00:46:15

Hopelijk biedt de natuur zoveel moois onderweg dat het weer je wandeling niet beïnvloedt

Yvo en Ellen 2023-05-17 07:38:12

De kop is er af, ga zo door jongeman.

D'r Generaal 2023-05-17 08:51:20

Wat een mooie omgeving. Veel plezier met het volgende stuk.

Hugo 2023-05-17 09:09:23

mooie foto's Fred, goed bezig weer. Veel wandelplezier.