Page

Verenigde Staten, Page

Het is hier een uur vroeger dan in Utah en Monument Valley, we waren dan ook vroeg wakker, nl om 7.15 uur. Dat vonden we helemaal niet erg, want het zonnetje scheen en de lucht was strak blauw. Vandaag zou het 30 graden worden, heerlijk!
We zijn heel rustig opgestart met een ontbijtje, daarna een wat gelezen en rond een uur of elf zijn we op pad gegaan. De eerste bestemming was Horseshoe Bend. Die kenden wij al maar Wilma en Eduard nog niet en die moet je toch wel gezien hebben als je in Page bent. Bert en ik waren er in 2014. Toen was er niks, geen goede parking, geen pad en vooral: geen toeristen.
Wat een verschil met nu: een grote parkeerplaats, busladingen vol met mensen, je moet nu betalen, en er is een aangelegd pad. En hekjes langs de rand. Dat laatste is dan wel weer veilig want mensen halen hier de gekste capriolen uit voor de perfecte selfie. Ik heb het idee dat de omgeving ze niks doet, als de selfie maar in orde is. Onbegrijpelijk, want het is hier zó mooi!
Onze volgende stop was de “Rimrocks”. Een niet zo bekend plekje, dus bijna geen andere mensen, op een handjevol na.
Het was er snikheet, maar wat een bijzonder gebied. He parkeert je auto in het zand, daarna loop je door een soort hekje en je volgt de droge bedding van de rivier. Na een minuut of 20 bereik je de zeer fotogenieke hoodoos. Mooi hoor!
Daarna gingen we weer terug naar de camping. Tegen de avond gingen we eten bij een Texaans BBQ restaurant, ik heb werkelijk nog nooit zulke lekkere spareribs gehad. Na vanavond zit onze tijd in Page er weer op, morgen vertrekken we richting de Grand Canyon