Death Valley

Verenigde Staten, Las Vegas

Na een ontbijtje in ons favoriete restaurantje hier hebben we de auto gepakt en zijn naar Death Valley gereden.
Op 5 augustus, zeg maar een maand geleden, is er een enorme “flash flood” geweest in Death Valley. Een enorme overstroming heeft toen enorme schade toegebracht aan o.a. de wegen in en buiten het park waardoor het even niet toegankelijk was. Nog steeds zijn sommige wegen afgesloten omdat ze zwaar beschadigd zijn en vol met puin liggen.
Hierdoor hebben we de route enigszins moeten aanpassen. De hoofdweg die dwars door het park gaat is inmiddels open en de bijbehorende bezienswaardigheden zijn inmiddels ook weer toegankelijk. Bert en ik hebben in 2014 dit Nationale Park ook bezocht. Toen waren we met een camper en konden we niet naar Dantes View en ook Artist Drive niet rijden omdat dat simpelweg niet is toegestaan. Nu met de gewone auto kan dat gelukkig wel.
We waren even vergeten hoe heet het daar was. Nou, het was bloedheet! De weg naar Dantes View was prachtig, het uitzicht zelf een beetje nevelig, maar zó mooi! Daarna nog een stop gemaakt bij Zabriskie Point. Natuurlijk ook nog even op het laagste punt gestaan bij Badwater en vervolgens Artist’s Drive gereden met een fotostop bij Artist Palette.Het lijkt inderdaad net een schilderij, zo mooi! In de avond nog een wandelingetje gemaakt over de Strip, waar we onze ogen uitkijken over de vreemde types die hier allemaal rondlopen. Je blijft je verbazen. Morgen gaan we hotel New York New York uit en verkassen we voor 2 nachten naar hotel Paris.

Dat ziet er bekend uit 🥵🔥😊

Annette 2022-09-06 07:48:45

47 graden 🥵🥵🥵 Lekker hoor, haha! Ziet er prachtig uit!!

Patty 2022-09-06 07:52:39

Best warm daar🥵

Tiny 2022-09-06 09:09:09

Leuk om jullie dagen met het verslag sg en foto 's mee te beleven. Wat een gebied. Bijzonder. En... wat een hitte💥