Van Cody naar Yellowstone NP

Nederland, Haarlemmermeer

Vandaag gingen we op weg naar Yellowstone. We reden over de Bighorn Mountains, het ging zo steil dat we onderweg moesten stoppen om de remmen af te laten koelen. Onderweg zien we prachtige vergezichten We naderen Yellowstone via de Chief Joseph Scenic Highway aan de North East Entrance. Het is een prachtige route. Daarna reden we door Lamar Valley . Daar wordt altijd veel wil gespot. En ja hoor: eerst zien we een antilope. Een eindje verderop zien we een coyote door het gras heen en weer stuiteren, het blijkt dat ze jonkies heeft, maar dat is op de foto niet te vangen. Weer wat verderop zien we een adelaarsnest. Het beest zit te broeden, wat bijzonder! Een passerende Duitse meneer wist te vertellen dat het om een visarend ging. Te herkennen aan de witte streep op de kop. Ook zien we nog een soort geit of iets dergelijks. En een enorme bizon!
Wat later komen we aan op Canyon Campground. Het is een beetje luguber, zomin het bos. We hebben geen WiFi, telefoon, niks! Hopelijk maakt het thuisfront zich geen zorgen . Het is trouwens berekoud!