Moab - Black Canyon of the Gunnison NP

Verenigde Staten, Montrose County

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken uit Moab. De bestemming van vandaag is Black Canyon of the Gunnison National Park. Dat was wel een stukkie rijden, dus we zijn via de Interstate 70 en 50 gegaan. Oersaai stuk wel, ik blijf me verbazen over de eindeloze vlaktes hier. Zelfs op onze vierde road-trip hier. Onderweg hebben we een stop gemaakt, koffie gezet met een koffiebroodje erbij. Die gingen er wel in. We zagen een liquerstore, dus we hebben meteen een enorme fles rosé ingeslagen. Zo groot hebben we ze niet in Nederland haha! De Canyon was heel mooi en bijna zwart, zoals de naam al aangeeft. Weer eens wat anders dan de rode rotsen in Utah. (We zijn nu in Colorado). De mooiste plek vonden wij Chasm view en Painted Wall. Alwaar de rotswand waar we tegenaan keken 685 meter hoog is en helemaal geaderd met lichte strepen. Vandaar de term “painted”. De camping is in het park, in een soort bos, en het is een heerlijke plek. Heerlijk rustig, we hebben al veel eekhoorns gespot en een flink konijn. Maar het is ook berengebied. We moeten onze etenswaren dus goed opbergen en niks laten slingeren want een beer is leuk maar we hoeven ze niet op bezoek. De lucht in helder dus voor vanavond hopen we op een mooie sterrenhemel.

Nog steeds heel mooi en jullie hebben het goed naar jullie zin zo te zien.