Naar Moab

Nederland, Haarlemmermeer

15/09
Vanmorgen zijn we uit Arches vertrokken. Canyonlands NP stond hoog op de wishlist, daar zijn we eerst naar toe gereden. De eerste stop is bij de viewpoint van de Shafer trail. De Shafer trail daalt diep de canyon in, je hebt op zijn minst een 4 x 4 drive nodig om deze te kunnen/mogen rijden. Niet voor ons weggelegd dus. Misschien de volgende keer een Jeep huren? De volgende stop, Mesa Arch. OMG, wat prachtig!! Het landschap is zo enorm uitgestrekt, dat krijg je niet op de foto. We hangen wat rond en rijden weer terug, op weg naar Dead Horse State Park. Op dit punt werden vroeger gevangen wilde paarden verzameld en vanuit hier getransporteerd. Blijkbaar was de handel ineens dood of zoiets, want de laatste lichting paarden is daar achter gelaten en die zijn van de honger en dorst omgekomen. Vandaar de naam. Geen leuk verhaal. Maar het uitzicht is wonderschoon. Daarna zoeken we onze camping op. Midden in het stadje Moab, waar we verblijven op Canyonlands RV resort. We zijn het stadje ingelopen en hebben wat rond gesnuffeld in de winkeltjes hier. Moab is toeristisch en een superleuk stadje.