Cortez - Monument Valley

Verenigde Staten, Goulding's, Monument Valley

Vandaag weer op pad, naar Monument Valley.
Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt bij het kleine stadje Bluff. Daar zit het bekende Twin Rocks Cafe, met bijbehorend Trading Center. Bij die laatste hebben we een handbeschilderd uiltje gekocht, die staat vast mooi thuis. Het café was gesloten maar we hebben niet voor niets een camper, dus de koffie hebben we zelf gezet en daar op het terras opgedronken. Aangekomen op de camping hebben we de campers geïnstalleerd en ons klaar gemaakt voor de tour door Monument Valley. Bert en ik zijn hier in 2014 geweest en toen hebben we hier de tour gedaan door Mystery Valley. Die was al supermooi, maar wij vonden deze nog mooier! Het landschap is hier zo bijzonder, en heeft ook als decor gedaan bij talloze films en videoclips. Onze gids vertelde veel over het landschap en de cultuur van de Navajo’s. Eeg interessant. Tegen donker waren we weer terug op de camping, toen waren we ook wel moe van deze lange maar zeer bijzondere dag