Naar Lake Powell

Nederland, Haarlemmermeer

11/09.
Gisterenavond hebben we met onze Amerikaanse buren de sterrenhemel bewonderd. De buren zijn met drie gezinnen en 3 campers aanwezig. Eigenlijk worden wij door hen omsingeld, haha! Maar ze zijn heel aardig, en vooral de buurman achter ons komt regelmatig een praatje maken. Twee jaar geleden hadden zij hier in Zion een Nederlands stel ontmoet, misschien kenden wij ze wel? Ze wonen in Amsterdam. Hij liet een foto zien. Waarschijnlijk denkt buurman dat Nederland zo klein is dat iedereen elkaar kent. Maar hoe dan ook, we keken gezamenlijk naar de sterrenhemel. Dat is zo prachtig hier, je ziet duidelijk de Melkweg recht over de canyon heen. Zooooooo mooi!
Met onze sterren-app in de aanslag probeerden we Mars te spotten, maar bij mij lag die aan een hele andere kant dan op de app van buurman. Buurman was helemaal in de war. Maar wat bleek, mijn locatie voorziening stond uit, dus mijn app (sky-view ) dacht dat ik nog in Nederland zat. Buurman was opgelucht. Hij houdt van sterren.
Daarna namen we afscheid en hebben ons bed opgezocht.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken uit Zion. We gingen via de tunnel over de Mount Carmel Highway. Als je met een camper rijdt dan moet je een kaartje kopen van $ 15,- Dat is omdat de tunnel heel smal is, als je er met een camper doorheen rijdt, past er geen ander verkeer naast. Aan beide zijden staan rangers om het verkeer tegen te houden zodat je er dan met je camper doorheen kunt rijden. Net na de tunnel ligt de trailhead voor de Canyon Overlook trail. Er zijn maar heel weinig parkeerplekken, dus je moet geluk hebben. En dat hadden wij! Helemaal blij, want deze trail stond hoog op mijn verlanglijstje. Aan het eind van de trail heb je uitzicht over de canyon, dat is zooooo mooi! Ah, mijn dag kon nu al niet meer stuk. Na de trail gingen we op weg naar Lake Powell, waar we 2 nachten verblijven. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Kabab, waar we koffie hebben gedronken met een heerlijk stuk oke. Daarna stopten we bij Toadstool Hoodoo. Dat is een onderdeel van de Grand Staircase Escalante. Dat moet je weten te vinden. Mijn dank aan het “Alles Amerika-forum” is groot! De trailhead ligt aan de State route 89, tussen milemarker 19 en 20 aan de linkerkant. Je loopt door een koeienhek via de wash ( drooggevallen rivierbedding) het gebied in. Na ong 20 minuten kom je bij Toadstool Hoodo. Oh my, wat is het hier prachtig. En verlaten. We hebben foto’s gemaakt er wat rond gelopen. Daar zijn we naar de camping gereden aan Lake Powell, waar we een plek gereserveerd hebben