Rocky Mountain NP

Nederland, Haarlemmermeer

Vandaag is heet 22 juni, we gaan via de Trail Ridge Road, (Hwy 34) naar onze nieuwe bestemming. Moraine Campground aan de oostkant van het park. Deze weg is een van de mooiste wegen van America en wordt daarom een All American Road genoemd. Twee jaar geleden hebben wij de Tioga Pass in Yosemite gereden, dat is ook zo'n weg. Die was mooi, maar deze is nog mooier! Wat een uitzicht! Er zijn verschillende punten waar je kunt stoppen om van het uizticht te genieten en foto's te maken. We hebben een een stop gemaakt bij het Alpine Visitir Centre. Daar zaten superleuke winkeltjes, we hebben wat geshopt en daarna koffie/ thee gemaakt en een broodje gegeten. Op het dakje van de Rocky Mountains. Er is een pad van zo'n 400 naar de top, die heb ik samen met Tim gelopen. Bert en Annette bewaakten ons fort op wielen. Op de top heb je een uitzicht van 360 graden. Waanzinnig! Daarna zijn we verder gereden, langs ijswanden en een kudde wapitiherten. Aan het einde van de weg hebben we eerst de camping opgezocht. We hebben al op vele plekken gestaan, maar ik heb nog nooit zo'n mooi uitzicht gehad. We wilden met de shuttlebus naar Estes Park. Dat is een leuk plaatsje hier 15 minuten vandaan. Het is beroemd vanwege het Stanley Hotel, waar Stephen King "The Shining " heeft geschreven. De mini-serie is ook hier verfilmd. Men zegt dat het