Cody

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Het is alweer zondag 12 juni. Wat gaat het toch snel, maar gelukkig nog bijna 2 weken te gaan! We zijn een dagje eerder dan gepland naar Cody gereden, er is zoveel te doen! Onderweg prachtige vergezichten, wat een landschap. Niet te bevatten gewoon. Ik had op de camping maar voor 1 nacht gereserveerd, gelukkig was er nog wel een plekje, maar echt piepklein! Morgen kunnen we naar een grotere plek gelukkig. Wij hebben kaartjes gekocht voor de rodeo, maar eerst gingen we naar de Old Town Trail. Dat is een verzameling originele huisjes uit het " wilde westen" die verzameld en hier geplaatst zijn. Zo is er het originele huisje waar de beroemde en beruchte Butch Cassidy en Sundance Kid zich schuil hielden nadat ze een trein beroofd hadden. Later verfilmd met Paul Newman en Robert Redford. Ook het huisje van Jeremiah Johnson. Een oude trapper. Hij ligt hier ook begraven. Zijn verhaal is later verfilmd met Robert Redford als Jeremiah Johnson. Echt veel oude meuk, maar reuze boeiend. Ook mooie oude indiaande gewaden. Daarna hebben we gegeten in het Irma Hotel. Dat hotel,is gebouwd door Buffalo Bill himself. Het is vernoemd naar zijn dochter. Daarna zijn de naar de Nite rodeo geweest, wat een spektakel! Stoere cowboys en cowgirls die verschrikkelijk goed kunnen paardrijden en met lasso stierkalveren te pakken nemen. En later stoere mannen die enorme bulls proberen te berijden. Je moet het maar durven! Superleuke dag gehad, morgen zijn we nog hier voordat we naar Yellowstone afreizen.