Yellowstone, Upper Loop

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Het is 15 juni, vandaag hebben we de Upper loop bekeken. Yellowstone ziet er uit als een soort 8, De hele rondweg beslaa zo'n 250 km. Het is echt enorm groot. Vandaar dat we het gesplitst hebben . Toen we opstonden was het zooooo koud! Niet normaal. Het heeft de hele nacht geregend, het leek wel een spookbos. De verwarming in de camper kregen we ook niet helemaal aan de praat, dus zijn we maar snel op pad gegaan . We reden eerst naar het Norris Geyser Basin. Daar is o.a Steamboat Geyser, de meest bekende Geyser ter wereld, Helaas weet niemand wanneer die uitbarst. Het ding is nogal onvoorspelbaar. We lopen de boardwalk door het basin, en we zien allemaal gaten waar stoom uit komt en borrelende gaten. Het lijkt een compleet andere wereld. Wat prachtig mooi, je kon heel erg de zwavel ruiken. Daarna zijn we doorgereden naar Mammoth Hotsprings. We hadden inmiddels honger gekregen en hebben bij het restaurant een frietje en hamburger gegeten . Daarna hebben we de Hotsprings bezichtigd. Deze zijn ontstaan doordat water omhoog borrelt en dan naar beneden stroomt. Door kalkafzettingen zijn de terrassen ontstaan. De mooie kleuren komen door bacteriën die in het water leven. Er zijn overal boardwalks aangelegd waar je ook op moet blijven, want het gebied is zeer kwetsbaar. En prachtig. We boften dat de zon is gaan schijnen, zo kwamen de kleuren nog mooier uit. Na dit bezoek zijn we nog naar de Grand Canyon van Yellowstone gereden, we zijn de South Rim opgegaan, waar we een fotostop deden bij Upper Falls en Artist Point. De laatste is het meest gefotografeerde plekje van Yellowstone. Zooooo mooi! En ja hoor, onderweg hadden we al onze eerste beer gezien, wij denken dat het een vrouwtjes grizzly is. Ze sjokte over de heuvel, heel mooi om te zien . En nu hadden we een heuse bear-jam. Een hele verkeersopstopping aan de andere kant van de weg. Maar wij boften, want wij zaten aan de goede kant. We stopten naast een zwarte beer, die net deed of-ie ons niet zag. Hij was wat aan het rotzooien, op zoek naar eten. onze dag kon niet meer stuk.
We hebben al een heel lijstje van beesten die we gezien hebben: Antilope, coyote, arend, geit, bizons (heel veel!) grizzly beer, zwarte beer, wapitihert (heel mooi op een heuvel) ezels, en een chipmunk.
Het was een hele mooie maar vermoeiende dag, na het douchen zijn we heerlijk gaan slapen