Twentynine Palms

Nederland, Haarlemmermeer

Het is nu 6 september en we zitten nu in Twentynine Palms. Niet in twentynin plm zoals in de titel staat, maar er gaat nog wel eens iets mis met de bar slechte WiFi. Gisteren, 5 september, gingen we de camper ophalen. De dag ervoor was afgesproken dat we om 9:00 opgehaald zouden worden door iemand van het verhuurbedrijf, wij wachten, om 9:30 nog niks. Maar weer eens gebeld, blijkbaar waren ze ons vergeten. Uiteindelijk stonden we om half elf op de stoep bij Cruise America. Na alle papieren te hebben ingevuld konden we om 12:00 uur vertrekken. Maar voor je Los Angeles uit bent! Nooit van zijn leven meer een pick-up in LA. Wat een drama op de weg. We deden er uren over om de drukte uit te komen. Maar uiteindelijk toch gelukt. ‘s Avonds om 19:00waten we bij onze eerste bestemming bij Black Rock Canyon Campground. Wat een beloning! Echt supermooi, de sterrenhemel hier is al beroemd en nu snap ik waarom. Je blijft er naar kijken.
en als je ‘s morgens wakker wordt (om zes uur) met zo’n uitzicht dan kan de dag al niet meer stuk.
6 september: Na ons ontbijt gingen we op weg om het park te bekijken. Eerst hebben we bij het Visitor Center een jaarpas gekocht, welke ons toegang geeft tot alle Nationale Parken. Daarna gaan we op weg want we willen een trail lopen, de Hidden Valley trail. Die is super mooi. Daarna rijden we naar Keys View, waar je een
prachtig uitzicht hebt op Palm Springs, Coachella en de Indyo gebergte daar achter,. Vervolgens rijden we naar Skull Rock voor een fotostop. Daarna nog de Cholla Cactus Garden en toen vonden we het wel mooi geweest. Wat grappig is dat we iedere keer hetzelfde stel tegenkomen die we ook zagen bij het Cruise America verhuurstation, Het is een jong stel, en ze blijken zo’n 10km bij ons vandaan te wonen. We komen ze iedere keer weer tegen bij de verschillende bezienswaardigheden. We hebben de dag samen afgesloten met een wijntje en een biertje. Zij gaan hierna de andere kant op. Wij zoeken onze plek voor de nacht op, bij Twentynine Palms RV resort