Van Cheyenne naar Badlands NP

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby: Wat waren we vroeg wakker vanmorgen! Door de jetlag natuurlijk, maar eigenlijk kwam dat prima uit, want we hebben een lange rit vandaag. Wat een oneindigheid. Heet niet voor niks de High Plains. Prairie en gras zover je kunt kijken. Arme kolonisten vroeger, je zult hier maar met je huifkarretje door moeten. Onderweg kwamen we langs Scotts Bluff. Dat is een verzameling rotsen in deze leegte. Vroeger was dat voor de kolonisten een herkenningspunt. Dan wisten hoever ze waren. En hoever ze nog moesten, haha! Gelukkig hebben wij een camper, dat reist wat comfortabeler. Ook kwamen we langs Carhenge, dat is een soort kunstwerk waar een zekere Jim Reinders heeft geprobeerd Stonehenge na te bouwen maar dan met oude Caddie's. Was best interessant. Een stuk verderop kwamen we langs Wounded Knee, waar in december 1890 het slachtveld was tussen de indianen en het Amerikaanse leger. Indrukwekkend. En eindelijk, eindelijk kwamen we aan in Badlands National Park waar we een prachtige Campground hadden midden in de natuur.
Heel interessant park, gaan we morgen verder bezichtigen. Eerst de BBQ aangestoken en gerelaxed