Dag 19, Sedona

Nederland, Haarlemmermeer

16-06-2014 19:27 - Sedona,Verenigde Staten

Door Coby
Vandaag zijn we aangekomen in Sedona, waar we verblijven op Rancho Sedona RV park. Peperduur, maar dan heb je ook wat. We zouden eigenlijk camperen op Cave Springs Campground hier in de Oak Creek Canyon, maar een grote brand heeft het hele gebied verwoest. Onze reservering is door de National Park Service geannuleerd. Zo zonde, want het is een prachtig gebied. helaas in rook opgegaan. dus was het de vraag waar we dan zouden camperen. Twee dagen geleden geprobeerd te reserveren waar we nu staan. Dat is dus gelukt, jippie!
We zijn het stadje ingelopen, het is echt een schattig plaatsje, waar veel (welgestelde) Amerikanen hun vakantie vieren.
Annette en ik hebben een schattig zilveren ringetje gekocht van een ronddolende Indiaanse meneer, die zijn koopwaar op straat aanbood. Wij blij, en de man ook blij. Verder zijn ze hier nogal van het spirituele, overal zie je van die New Age shops , waar readings worden gegeven e.d. En we hebben aardig ingeslagen, Tim een nieuw pyjamajasje, Bert mocht niet meer ( grapje!) want die had al zat :-), Annette nog een leuke souvenir, en ik een paar kekke Minnetonka's die hier een derde kosten van wat een in Nederland kost. Helemaal blij dus!

Door Annette:
En de tweede week is ook alweer voorbij!Naar Arches National Park geweest dit was ook weer eenopenbaring. Onder begeleiding van een vrouwelijke ranger met grote hoed gingen we de bergen in. We moesten over rotsen klauteren en ons door rotsspleten worstelen.
The Fiery Furnace heet deze wandeling echt hartstikke leuk.
Volgende dag even medische zorg nodig ik ben niet zo airco bestendig , binnen een uur stond ik weer buIten boel dollars armer maar wel een pufje en pillen rijker die gelukkig goed werken. Bert en Coby alleen op pad gestuurd met een indiaan Monument Valley in. Ik lekker bijgeslapen in de camper terwijl Tim de wacht hield. Na 3 uur kwamen zij terug de indiaan had mooie verhalen verteld en mooi voor hun gezongen .
Volgende dag in een winderige hobbelige jeep naar Antelope Canyon. Door de harde wind verloor Bert zijn nieuwe pet dat was jammer. Gelukkig hebben we er nog foto's van :) Door de gids de Canyon ingeloodst met nog ca 100 anderen.
Daar kwamen we wederom onder rode stof en zand weer uit . Wel spectaculaire foto's gemaakt. Vervolgens stof weggespoeld met bier ( mannen) en cola ( voor de vrouwen) in Sportscafe en overwinning van Nederland gezien.
Eergisteren fikse wandeling rond The Grand Canyon gemaakt ,wat een enorm indrukwekkend gebied is ,en waar ik nu nog spierpijn van in mijn benen heb.
En nu zijn we 2 dagen in Sedona wat een geweldig leuke plaats is met winkeltjes en een perfecte temperatuur :)
We hebben nog 5 dagen tegoed!