Roadtrip USA 2022, rondje Las Vegas

3 sep 2022 - 30 sep 2022

1 november 2021.
Nadat we in 2020 en 2021 onze reis moesten annuleren vanwege het inreisverbod door Corona, wagen we een nieuwe poging voor september 2022.
Bij KLM hebben we een retourtje Las Vegas geboekt, met rechtstreekse vluchten. Zo hebben we geen gedoe met overstappen en mogelijk verplichte testen tussendoor. We blijven eerst enkele dagen in Las Vegas, waar we voor een paar dagen een auto huren om o.a. Death Valley, Red Rock Canyon en Valley of Fire bezoeken.
In Las Vegas slapen we eerst in hotel New York New York daarna nog 2 nachten in het Bellagio Hotel met uitzicht op de beroemde fonteinen.
Daarna gaan we op pad met de camper. Onze huurcamper is een Cruise America 25 ft. Die hadden we in 2018 ook en die is toen prima bevallen. We reizen in goed gezelschap van mijn zus en zwager, zij reizen met hun eigen camper met ons mee. Sommige plekken hebben wij al eerder bezocht, maar verreweg de meeste wandelingen die op de planning staan zijn nieuw voor ons. We hebben een jeep besproken om de Cathedral Valley-Loop te rijden, daar kijken we enorm naar uit!
Ook gaan we een dag met een gids op pad in het Grand Staircase Escalante gebied, met prachtige bezienswaardigheden (Buckskin Gulch) Onze route ziet er als volgt uit:

Route:
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas (Valley of Fire)
Dag 3 Las Vegas (Death Valley)
Dag 4 Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Mesquite (camper ophalen)
Dag 7 Mesquite – Zion NP
Dag 8 Zion NP
Dag 9 Zion NP – Bryce Canyon NP
Dag 10 Bryce Canyon NP – Torrey (Capitol Reef)
Dag 11 Torrey (Capitol Reef)
Dag 12 Torrey – Canyonlands - Dead Horse State Park
Dag 13 Dead Horse State Park – Arches NP
Dag 14 Arches NP
Dag 15 Arches NP – Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab – Black Canyon of the Gunnison
Dag 18 Black Canyon of the Gunnison – Mesa Verde NP
Dag 19 Mesa Verde NP – Cortez
Dag 20 Cortez – Monument Valley
Dag 21 Monument Valley – Page
Dag 22 Page
Dag 23 Page – Grand Canyon NP
Dag 24 Grand Canyon NP
Dag 25 Grand Canyon NP – Willow Beach
Dag 26 Willow Beach – Las Vegas
Dag 27 Las Vegas - Amsterdam
Dag 28 Thuis.

Update 30-11-2021
Bellagio gecanceld. Ik was de boeking nog eens aan te bekijken en toen viel me op dat er bij stond: “Spa Tower”. Vervolgens YouTube filmpjes gekeken, resultaat: Mwah. (Uitzicht op het parkeerdek en een hoekje van de beroemde fonteinen)
Vervolgens Bellagio gecancelled, Hotel Paris geboekt tegenover Bellagio, met Stripview én een stuk voordeliger.

18-01-2022
Ik ben lid van een besloten groep op Facebook. Daar las ik een bericht van iemand die de Upper Antelope Canyon wilde boeken maar dat was al vol in augustus. Bizar toch?
Meteen maar contact gelegd met Grandstaircase Discovery Tours.
Wij willen namelijk een dagexcursie doen. Weliswaar niet naar Antelope Canyon, want die hebben we al gezien, maar naar o.a. Buckskin Gulch en nog meer mooie plekken waar je met je camper niet kunt komen. Ik kreeg meteen antwoord dus dat is dan ook meer weer geregeld. We kijken hier enorm naar uit!

10-02-2022
Gisteren heb ik naar Thousand Lakes RV Park in Torrey gebeld om een jeep te bespreken. We willen namelijk de Cathedral Valley Loop rijden. Ik kreeg de voicemail en heb vervolgens maar een mailtje gestuurd. Die werd snel beantwoord en wat blijkt: kan tegenwoordig via hun website. Dat staat er niet erg duidelijk op vermeld, er staat nog steeds dat je moet bellen. Maar als je het online reserveringsformulier aanklikt, zie je die optie wel. Weer iets afgevinkt op het to-do-lijstje!

08-03-2022
Toen ik vanmorgen mijn mailbox opende, zag ik een mailtje afkomstig van The View Campground in Monument Valley. Vanwege de gevolgen van de Corona pandemie blijft de camping gesloten in 2022. Onze reservering is dus door hen geannuleerd. Dat is balen!
Meteen gekeken naar Goulding’s Campground, daar waren nog precies 2 plekken vrij!

22-03-2022
Afgelopen periode zowaar plekken gescoord op zowel Watchman Campground in Zion en Devils Garden Campground in Arches NP. Nooit verwacht dat dit zou lukken, helemaal top! Ook Mather Campground bij Grand Canyon is geregeld.
Nu nog maar 1 camping te reserveren en dan aftellen…..

14-05-2022
De reservering voor de laatste camping (in Dead Horse State Park) is ook gelukt! Wauw, er waren nog maat 6 plekken beschikbaar, super dit! En dan ook nog 2 plekken naast elkaar.
En de Esta-aanvragen zijn deze week ook goedgekeurd. All set and done. Nu is het wachten tot we kunnen gaan. Wat ook heel fijn is dat mijn neef bereid is om ons naar Schiphol te brengen, super chill.

02-09-2022
Één dag voor vertrek. Eindelijk!!
We zijn er klaar voor! Vanmorgen was er wat kofferstress, want natuurlijk waren ze weer te zwaar.
Vervolgens maar weer het één en ander eruit gehaald, want we willen geen gedoe op Schiphol.
Voor de zekerheid ook maar even Google Maps kaarten voor off-line gebruik gedownload, al beschikken we over een Amerikaanse e-sim met voldoende data. Maar you never know. Beter het zekere voor het onzekere. De Schiphol-app belooft ons voor morgen een “normale” dag, dus hopelijk ook geen wachtrijen tot ver buiten de ingang met bijbehorende kofferchaos. Toch maar AirTags in de koffers gestopt. Vanavond proberen we nog wat te relaxen en dan op tijd onder de wol.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Cobertsreizen volgen

Ontvang een email zodra Cobertsreizen een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis