Arches National Park

Verenigde Staten, Grand County

Gisterenavond hebben we wat langer buiten kunnen zitten. De temperatuur was zeer aangenaam. De lucht werd helder met duizenden sterren en de nevel van de Melkweg werd ook zichtbaar. Dus wij allemaal een stijve nek van het naar boven kijken :). Vanochtend vroeg heeft het weer even flink geregend maar het klaarde snel op en het werd een heerlijke zonnige dag.
We zijn begonnen met de hike naar Landscape Arch. Dat is zo’n 3 kilometer. Ik hobbel nog wat met een dikke enkel maar met behulp van een stok ging het best prima! Zo prima dat ik de hike naar de Windows Section ook wel aandurfde, dus die hebben we ook bezocht. Daar bevinden zich de North en South Window Arches en de Turret Arch. O ja, en daar tussendoor zijn we ook nog de Sanddune Arch gelopen. Die is redelijk kort, maar de omgeving aangenaam verrassend.
Al met al toch 8,5 km gelopen vandaag. Op de camping hebben wij hele aardige buren, een stel uit Californië, en de buurman kwam meteen met een zak ijs aan lopen want die moest ik beslist op mijn enkel leggen, vond hij. Dat is natuurlijk hartstikke aardig en heb het aanbod van harte aangenomen. Moet zeggen dat het ook best wel hielp.
Morgen pakken we de boel weer in, en verblijven we 2 dagen in Moab. Even een “stadse” omgeving is ook wel weer lekker na al dat natuurgeweld.

Het is wel prachtig allemaal! Toch maar gedaan ondanks een pijnlijk pootje😉👍