Van Monument Valley naar Arches NP

Nederland, Haarlemmermeer

Van Monument Valley naar Arches National Park
We hebben prima geslapen vannacht, het is hier lekker rustig.
Na het ontbijt de boel weer bij elkaar gepakt en weer op weg naar de volgende bestemming: Arches National Park.
Onderweg pakken we Goosenecks State Park mee. Het is maar 10 minuten omrijden. Omdat het een State Park is, is onze Annual Parken pas niet geldig. De entree is slechts $ 5,- Dat valt mee. Het is eigenlijk niet echt een park, maar meer een viewpoint. Maar dan wel een hele mooie! De kronkels zijn ontstaan door de San Juan River, die zich een weg door de rotsen heeft geboord. Na wat foto’s rijden we door en stoppen nog een keer in Blanding, waar we bij de buurtsuper heerlijke chicken hotwings en super verse broodjes scoren. Daarna rijden we verder en komen bij Arches aan. Onze eerste stop in bij Park Avenue Vieuwpoint. Verderop stoppen we bij Balanced Rock. Op het info bord staat dat de bovenste rots 3,5 miljoen (!) kg weegt. De tussenlaag zal weg eroderen, dan valt ie er af. Hopelijk voor ons is dat moment nu nog niet aangebroken. We staan er zo goed als recht onder. Maar dat gaat goed, we besluiten eerst in te checken op de enige Campground hier in het park, genaamd Devils Garden. Het is tamelijk klein, ik heb m maanden van tevoren gereserveerd. Het is ook vol, als we aankomen.
Als we uitgerust zijn gaan we op weg naar de parkeerplaats voor de Delicate Arch, de hoofdreden dat we hier in het park staan. Vooral de heenweg is pittig. Het is een steile klim, er is nauwelijks schaduw. Maar de moeite wordt beloond! Delicate Arch is groot en prachtig! Ee zijn niet de enige, er zitten al heel wat mensen te wachten op het juiste moment, als de zon er net op schijnt. Dan wordt-ie prachtig rood. Er zijn ook wat mensen met hoogtevrees, die zijn waarschijnlijk bang om de afgrond in te glijden. Zij maken allerlei rare manoeuvres en duwen zichzelf helemaal tegen de achterwand. Op zich geen rare gedachte, want het loopt vreselijk stijl af. Gelukkig hebben wij er geen last van. Daarna rijden we terug naar de campground. Ik denk de allermooiste waar we tot nu toe gestaan hebben. Ook hier is de Melkweg in het donker heel goed zichtbaar. Wij boffen maar