Yellowstone, Lower Loop

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Het is vandaag 16 juni. Vandaag gingen we de Lower Loop bekijken. Toen we opstonden begon het zonnetje al door te breken, het is ook lang zo koud niet als gisteren. We rijden terug richting Norris en slaan dan af naar het zuiden. We gingen eerst Artist Paint Pot bekijken. Dat is een trail van 1,2 km langs bluppende modderpoelen en plassen. Allemaal even prachtig. Daarna zijn we doorgereden naar de hoofdattractie, gelegen in het Midway Geyser Basin: de Grandprismatic Spring. Het was de bedoeling om deze van boven op een heuvel te bekijken. Dat mag niet maar werd jaren lang gedaan door de toeristen. Ik had het pad ook al helemaal uitgepuzzeld. Helaas is de weg daar naar toe nu afgesloten. Tweejaar geleden is daarviemand omgekomen door een omvallende boom. Maar omdat het publiek blijft trekken leggen ze daar nu een officieel pad aan. Jammer, dus we moeten genoegen nemen met de boardwalk. Ook helemaal prachtig, maar omdat het ding zo groot is (110 meter doorsnee) kunnen we hem niet in zijn geheel zien en fotograferen . Maar het blijft indrukwekkend. Daarna zijn we doorgereden naar Old Faithfull. Deze Geyser spuit om de 91 minuten en wel tot 55 meter hoog. Er zitten dan hordes mensen te wachten tot het spektakel begint. Super mooi. Dan is het tijd om naar de volgende camping te rijden. We rijden al een poosje en dan zie ik tot mijn schrik de Tetons als opdoemen. Dat kan nooit goed zijn. We hebben een afslag gemist. We draaien de camper en rijden terug. Het is geen straf want de weg is prachtig! Bij de camping aangekomen ben ik blij dat ik gereserveerd had. Zit nokvol. Deze camping oogt wat zonniger en meer open. We hebben een eitje gebakken en Annette heeft heerlijke tonijnsalade gemaakt. Superdagje!