Jackson

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Vandaag gaan we Jackson bezoeken. Dat is een leuk cowboystadje, net onder Grand Teton NP.
Het is een toeristenstadje, de beheerder van de Campground wist te vertellen dat de winkels gewoon open zijn op zondag. Ook had hij een goed adresje voor de boodschappen. Dat hebben we dus als eerste gedaan. Heerlijke dingetjes ingeslagen, wat hebben we het toch goed. Daarna het stadje bezocht. Het midden van het stadje wordt gekenmerkt door het plein, waar op iedere hoek een boog van hertengeweien staat. Grappig gezicht.
onvoorstelbaar ook hoe de mode is hier. totaal andere wereld. Dat viel ons in Cody ook al op. Dit is echt cowboygebied. De plaatselijke bevolking kent het volgende uniform: de mannen: wrangler spijkerbroek (hoog in de taille en een maatje te groot, riem met een enorme belt, geruit overhemd ( ook maatje te groot) en westernlaarzen, liefst zo bewerkt mogelijk. En een stetson hoed natuurlijk. De ranchers hebben ook nog een leren veter met zilveren punten om hun nek, beetje de vervanger van de stropdas. (Lelijk!!!!!!!)
De dames: idem dito, maar dan alles superstrak met zoveel mogelijk glitters. Wij vallen dus nogal uit de toon, haha! Maar goed , we hebben leuk gewinkeld en wat dingetjes gekocht. 's Avonds hebben we gegeten bij het plaatselijk beroemde staekhouse. Peperduur, maar wel een keer leuk. We werden ontvangen door een figuur met heel erg geföhnd haar en damesachtige trekjes, die meer oog had voor onze mannen dan voor de ons als dames, haha! Bij het restaurant hoort ook een bar, de barkrukken bestaan uit paardenzadels. Grappig!
Na het eten en een heleboel dollars armer de Campground weer opgezocht. De dagen vliegen voorbij.