Grand Teton

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Vandaag gaan we Grand Teton National Park verder bekijken. We rijden Highway 191 naar beneden en willen stoppen bij de Vieuwpoints. De eerste die we tegen komen is Oxbow Bend. Die is best bekend, op zich wel mooi, maar heel bijzonder? Of we zijn inmiddels heel verwend, haha! Daarna bekijken we Snake River Overlook, supermooi hoe de rivier door het landschap kronkelt. We missen de afslag bij Schwabacher Landing, die staat echt heel slecht aangegeven. Die had ik heel graag willen zien. Nou ja, misschien komt er een herkansing. We komen bij Antelope's Flat Road, daar staan de beroemde "Moulton Barns" . We parkeren de auto en gaan een kijkje nemen. Mooi zo, die oude schuren met die bergen op de achtergrond. We struinen wat door het veld voor wat foto's en zoeken dan de camper weer op om een plekje te zoeken op de "Gros Ventre campground" .
Dit is een first serve first come, maar er was nog een plekje, alleen zonder faciliteiten. Maar wel heel mooi gelegen aan een riviertje. De beheerder is een superleuke kerel met een enorm accent die ons veel tips geeft over de omgeving. We willen een trail lopen. Ik had er twee uitgezocht: de Phelps Lake trail en de Taggart- Bradley Lake trail. De camping man zei dat ze allebei heel mooi waren maar hij zou toch voor de eerste kiezen. Dus wij op weg, maar bij de afslag mochten wij de weg naar Phelps Lake niet rijden met zo'n grote camper. Dan maar Taggart-Bradley Lake. Het is een super mooie trail. Vooral Taggart Lake. We komen dichtbij de besneeuwde bergtoppen. Het is ook berengebied dus we proberen maar wat lawaai te maken, af en toe zingen we een liedje en Annette blaast soms op haar fluitje. Toch wel een beetje spannend. Zo nu en dan komen we wel mensen tegen, maar niet heel veel! Een wandelaar die ons tegemoet kom zegt dat ze een moose heeft gezien met een jong, vlak bij de waterkant. We lopen zachtjes door en inderdaad, daar staat ze. Wat mooi! We komen bij Bradley Lake, maar daar zien we niet veel van. Bij de trailhead weer aangekomen zoeken we de camper weer op en gaan naar de Campground. Het barst er van de muggen! We worden lekgestoken en gaan maar in de camper zitten. Dat is wel jammer want het is zo'n mooie camping.