Roadtrip USA 2016, rondje Denver

5 jun 2016 - 27 jun 2016

In 2014 hebben wij, Tim en Annette, Bert en ik (Coby) een roadtrip gemaakt in de USA, met de gedachte: "zo'n reis maak je eens in je leven"
Maar zodra we terug waren begon het direct weer te kriebelen, zo zoetjes aan ontstonden er ideeën voor een nieuwe reis. Onze eerste roadtrip ging langs het klassieke rondje in het Zuidwesten. We zijn toen gestart in San Francisco, prachtige route gedaan via de nationale parken en in Los Angeles weer geëindigd.

Na een heerlijke vakantie in Spanje in 2015 zijn de plannen nu concreet voor een volgende roadtrip in Amerika. De reis hebben we weer geboekt bij Jan Doets in Heerhugowaard. Dat was ons goed bevallen de vorige keer. Ook hebben we weer een Road Bear camper gehuurd, een C 27-30 ft.
We vertrekken op 5 juni 2016 en zijn de 27e weer thuis. We starten en eindigen in Denver, Colorado. We zullen o.a. Badlands NP, The Black Hills met o.a. Mount Rushmore , Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain NP bezoeken. Op deze reis doen we maar liefst 6 (!) staten aan: Colorado, Nebraska, South Dakota, Wyoming, Montana en Utah. De route ziet er als volgt uit:

1) 05/06 Amsterdam – Denver
10) 14/06 Cody – Yellowstone
11) 15/06 Yellowstone
12) 16/06 Yellowstone
13) 17/06 Yellowstone – Grand Teton (Colter Bay)
14) 18/06 Grand Teton (Gros Ventre)
15) 19/06 Grand Teton (Gros Ventre)
16) 20/06 Grand Teton – Vernal ( of alternatief: Lander)
17) 21/06 Vernal (of Lander) - RMNP (Grand Lake)
18) 22/06 RMNP (Trail Ridge Road, Moraine CG)
19) 23/06 RMNP (Moraine CG)
20) 24/06 RMNP – Denver (Dakota Ridge RV Park)
21) 25/06 Denver (Campground - Denver Hotel)
22) 26/06 Denver – Amsterdam
23) 27/06 Thuis.

De volgende campings in Yellowstone NP en Rocky Mountain NP zijn gereserveerd:
Badlands NP: Cedar Pass CG
Hill City: Mount Rushmore KOA
YNP : Canyon Village, Bridge Bay CG
Grand Teton: Colterbay Village RV Park (alleen 1e nacht)
RMNP: Moraine CG.

We hebben een paar langere reisdagen (gemiddeld vijf uur), het zijn nu eenmaal grote afstanden. (Dag 3, 16 en 17).
Via de KOA in Hill City hebben we voor 1 dag een auto gehuurd, zo kunnen we de prachtige route rijden door Custer State Park, over de Peter Norbeck Scenic Byway (veel tunneltjes!) Dag 8 is een reservedag. Of we blijven hangen in The Black Hills, of we vervolgen vast de route ( misschien een extra dag in Cody, daar is genoeg te zien!)
In Yellowstone overnachten we op twee verschillende campgrounds. Het is een groot park, zo voorkomen we dat we teveel heen en weer moeten rijden. Ook in Rocky Mountain NP 1 overnachting bij Grand Lake aan de westkant en 2 op Moraine CG aan de oostkant.
Wat hopen we te zien: mooie natuur (in overvloed aanwezig), veel wildlife (liever niet te dichtbij ;-) leuke stadjes (moet lukken!) , geysers ( Yellowstone), mooie wandelingen (keus genoeg!)
Voor een uitgebreide beschrijving hebben we een Roadbook, waar o.a. beschrijvingen van trails, kaarten, reserveringen en heel veel tips in zitten.
Kortom: we zijn er klaar voor!!

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Cobertsreizen volgen

Ontvang een email zodra Cobertsreizen een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis