Van de Black Hills naar Sheridan

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. Hiervhebben we bewust voor gekozen omdat we zo iets langer op onze volgende bestemming kunnen blijven, nl. Cody. Daar is zo veel te zien!
We hebben wel een leuke onderbreking. We hebben Devils Tower National Monument bezocht. Dat is een rare berg in het landschap. Er is een indiaande legende over deze berg, dat gaat als volgt:
7 indianenmeisjes waren met hun broer aan het spelen. De broer veranderde in een beer. De meisjes schrokken enorm en vluchtten op een boomstam die begon te groeien naar de hemel.De strepen op de berg zijn de berensporen. De meisjes bleven in de hemel en vormen nu samen het sterren lichaam De Grote Beer.

We hebben rond de berg gelopen. Snikheet, het was 38 graden. Maar supergaaf! Het gebied is heilige grond voor vele indianenstammen. Zij houden daar regelmatig ceremonies, je ziet dan ook overal strikjes en linten aan de bomen hangen die zij hiervoor gebruiken