Badlands NP naar Hill City

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Het is woensdag 8 juni. Weer waren we vroeg op en het is nu al stikheet! Na het ontbijt zijn we op pad gegaan net park in. Het is hier zooo mooi! Hele rare heuvels die op zandtaarten lijken. De ringen geven de verschillende tijdperken aan. Het heet Badlands omdat hier niks groeit, alleen gras. En het slijt. Over 500.000 jaar zal het waarschijnlijk verdwenen zijn. We zijn eerst naar het Big Badkands Overlook Vieuwpoint gegaan en daarna twee korte trails gelopen, de Window en de Doortrail. Daarna de Wildlife looproute gereden. We dachten in de verte bizons te zien maar het bleken zwarte koeien te zijn, haha.

Door Coby. Vanmorgen dus eerst Badlands NP bezocht. Wat een prachtig park. Het was een eind rijden, maar het was zeer de moeite waard. Toen we het park uitreden, kwamen we terecht in Wall. Daar wilden we de Wall Drugstore bezoeken en het Wounded Knee museum. De laatste was jammer genoeg gesloten ivm de brand die daar kort geleden was. Dus bleef de Wall Drugstore over. Was superleuk! Ooit , ergens begin 1900 is een echtpaar een drogisterijtje begonnen, maar het liep voor geen meter. Toen zijn ze begonnen met gratis water weg te geven voor de bezoekers en koffie voor 5 cent. Dat doen ze nu nog steeds! Maar inmiddels is het uitgegroeid tot een ware toeristische attractie waar jaarlijks ruim 2miljoen bezoekers komen. Je kunt er van alles kopen: veel indianenspulletjes, souvenirs en food.
Daarna gingen we verder op pad richting Hill City en kwamen we langs Fort Hayes. Dat zijn de gebouwtjes uit de filmset van Dances with Wolves. Dat was hartstikke leuk! Bert kon het niet laten op de stoel te gaan zitten van de kolonel die de arme Kevin Coster ver weg stuurde naar de prairie. Buiten ontdekte hij een auto waar een hoes overheen lag en herkende gelijk de Pontiac Firebird die eronder verstopt zat. Een mannetje die daar rond liep om bezoekers op te vangen was zo aardig de hoes eraf te halen, dus konden we hem even bekijken.
na deze leuke stop nog wat boodschappen gedaan en naar ons nieuw adresje in Hill City gereden. We zullen hier 3 nachten blijven. Helaas is de WiFi zeer, zeer slecht. Ik zit dit verslag te typen op een bankje bij een restaurantje waar we net gegeten hebben. Dat gaat gelukkig prima!