Roadtrip USA 2024, van Las Vegas naar Denver

5 sep 2024 - 28 sep 2024

Februari 2023.
In 2024 gaan we weer naar Amerika. In het verleden hebben we gemerkt dat vroeg boeken loont, maar tot onze schrik zijn de prijzen in het post-corona tijdperk minstens verdriedubbeld sinds onze laatste trip. Dat is een dilemma. Want onze bedoeling was een rondje Salt Lake City te doen (en dan zsm naar het hoofddoel van onze vakantie: Yellowstone National Park). Maar de camper ophalen in Las Vegas en terugbrengen in Denver scheelde ondanks de one-way-kosten serieus veel geld. De keuze was dus snel gemaakt. We hebben wederom een camper van Cruise America (25 ft) geboekt bij Tioga tours.

5 september 2023.
Vandaag is de dag om enkele campings in Yellowstone te reserveren. (1 jaar van tevoren!)
Omdat we wat laat in het seizoen in Yellowstone zijn, zijn sommige campings dan al gesloten. Dat maakt de keuze beperkt. Het is gelukt om de eerste nacht op Canyon CG te reserveren. Het is ook meteen de laatste nacht dat deze camping open is. Daarna sluit het voor het winterseizoen. Verder voor de zekerheid 4 nachten op Madison gereserveerd. Eigenlijk willen we daar alleen de laatste 2 nachten van de 4 verblijven. De bedoeling is om later de eerste 2 nachten Madison om te zetten naar Tower of Slough Creek en 1 nacht op Mammoth. Maar dat gaat via een andere aanbieder (NPS) en kan pas een half jaar van tevoren. Mocht dat niet lukken dan hebben we ieder geval plek.

21 november 2023.
Ik heb nogal moeite om de planning voor week 1 rond te krijgen.
Omdat we weer in Las Vegas starten, zitten we weer in het gebied waar we al eerder geweest zijn en we willen daar niet lang blijven hangen. Wel plannen we 2 nachten in Capitol Reef omdat we daar nog willen wandelen. Daarna wordt het lastig. We gaan dan richting het noorden (Yellowstone) maar ik twijfel erg over de indeling. Inmiddels is het al tig keer aangepast. Wordt vervolgd.

20 maart 2024.
We zijn er inmiddels uit. We hebben 2 mooie scenic byways gevonden richting Grand Teton en Yellowstone. De route is nu wel rond.
En ik hang de vlag uit want ik heb onlangs een plek kunnen bemachtigen op Slough Creek Campground in Yellowstone! Want er zijn echt maar een paar plekken je moet geluk hebben om er tussen te komen. Laat de beren maar komen! (Niet al te dichtbij natuurlijk ;-) Gelijk even een belletje gedaan naar Amerika om 2 nachten Madison (ingeruild dus voor Slough Creek en 1 nacht in Gardiner) te laten vervallen.
Verder is het ook nog gelukt om campings te reserveren in Rocky Mountain NP, waardoor we het gedoe met permits en tijdsloten omzeilen.

11 mei 2024.
Alle campings zijn gereserveerd, op één na. Bij Bear Lake State Park is het seizoen net voorbij als wij aankomen, en dan geldt “wie het eerst komt, die het eerst maalt”, maar er zijn plekken genoeg en zo niet, dan zitten er nog andere campings in de buurt. Dat komt goed!

_1 Amsterdam - Las Vegas
_22 Rocky Mountain NP - Estes Park
_23 Estes Park - Denver - A’dam
_24 Thuis

Deze reis heeft nog geen foto's

Nog geen reisverslagen

Er zijn voor deze reis nog geen reisverslagen geschreven. Misschien is deze vakantie nog niet begonnen?