Dag 11, Bryce Canyon NP

Nederland, Haarlemmermeer

08-06-2014 17:38 - Bryce,Verenigde Staten

Door Coby:
Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken richting Bryce Canyon. Daar camperen we op Ruby'sInn RV Camprground. De shuttlebus heeft ons naar de Canyon gebracht, daar hebben we een trail gelopen, genaamd de Navajo/ Queens Garden Trail. Deze is 4,2 mijl. Hoeveel wereldwonderen hebben we ook al weer officieel? 7 of 8.? Deze mogen ze er wat ons betreft aan toevoegen. Wat een bijzonder gebied. De pilaren die je op de foto,s ziet worden hoodoo's genoemd, en zijn ontstaan door de invloeden van water en wind. Als je daar doorheen loopt waan je je in een sprookjeswereld. Hetbeind van de trail was behoorlijk pittig, want het was warm en door de hoogte kregen we minder zuurstof binnen. Maar we hadden het voor geen goud willen missen!
Door Annette:
Nou de eerste week zit er al op en het is tot nu toe een geweldige vakantie. Dankzij onze eigen Floortje Dessing (Coby) met haar Road book waar ze alle goede tips voor deze reis het afgelopen jaar in heeft opgeslagen.
San Francisco was echt een leuke ervaring: Alcatraz bezoeken waar we gelukkig gewoon weer uit mochten lopen en fietsen op de Golden Gate bridge is toch heel wat anders dan op de fiets naar Ede.
We rijden door de mooiste gebieden ik heb het gevoel dat ik de hele dag travel Channel kijk. Het ene moment bomen en watervallen het andere moment alleen maar woestijn. De Death Valley is overweldigend alsof je bij een enorm haardvuur zit. Het is daar zo heet daar iel je niet met pech stranden. Best wel spannend om hier door heen te rijden.
Las Vegas is echt een bizarre stad echt allemaal klatergoud we keken onze ogen uit. Rare types :een liep met een bord op zijn buik : kick my muts for 20 bugs. Bert wilde het eerst doen maar ons bint zunig. Dus geen geld eraan uitgegeven.
Eergisteren prachtige wandeling gemaakt in zion park. We gingen de bergen in en klauterden over keien en door beekjes. Ik lijk wel een echt outdoor vrouw met mijn ( grote) praktische wandelschoenen.
Gisteren in Bryce aangekomen daar waaiden het flink want de papieren bordjes met broodjes jam waaiden tegen de fleece
vestjes aan. We hebben hier Navajo trail gelopen dwars door terra cotta gebergte. We kwamen rood vande zo'n en het stof de bergen weer uit. Nu weer fris gedoucht bij de camper en zo op weg naar Capital Reef.

Alle reacties bij dit bericht
Wat een supervakantie, het is allemaal schitterend, nog veel plezier daar! - 09-06-2014 21:43
en..look at those shoes !! (best leukerdjes, Annette!)
Archie - 08-06-2014 21:26
Indeed, magnificent area.....you don't need to say more....!!
Netty - 08-06-2014 21:20
Wauw, echt mooi! Jullie zien doen zoveel indrukken op dat je na drie weken wel aan een rustvakantie toe zijn.
Annemiek - 08-06-2014 21:08
Ben jaloers!!! Echt supergaaf allemaal!
Patty, Martijn, Levi en Finn - 08-06-2014 19:59
Supergaaf! Zoiets zie je normaal alleen in films :)! Die man met dat bord had zeker echt heel hard geld nodig hahaha. Veel plezier!!