Van Lake Powell naar Monument Valley

Nederland, Haarlemmermeer

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan, want we hebben een tour op het programma staan. Die had ik thuis al geboekt. We gaan Canyon X bezoeken. Dat is bet zoiets als de Upper Antelope Canyon die wij 4 jaar geleden bezocht hebben. Maar dan veel minder druk! Waar je bij de Upper Canyon er samen met 100 anderen door heen gejaagd wordt, is dit een verademing! Onze groep bestond uit 15 personen. We werden met een four wheel drive naar de ingang gebracht, waar onze indiaanse gids, Kendra, ons al stond op te wachten. Niks geen gejaag, alles super relaxed en ruimschoots de tijd om foto’s te nemen. Halverwege kregen we allemaal een flesje water, wat ze daar al neergezet hadden. Prima geregeld! Na de tour gingen we op weg naar onze volgende bestemming, Monument Valley. Hier zijn we al eerdere geweest en destijds ook een tour gedaan. Nu slapen we er alleen. Op View Campground, waar je een prachtig uitzicht hebt op de beroemde mittens. Onderweg hebben we nog Navajo National Monument bezocht. Daar hebben we de Sandall trail gelopen. Aan het eind van de trail heb je een prachtig uitzicht op de rotswoningen waar de indianen vroeger leefden. Deze woningen stammen uit de 13e eeuw. We hebben weer veel gezien vandaag, superdagje. Alweer!