Monument Valley - Page

Verenigde Staten, Page

Geen idee waarom, maar ik kon bij het vorige verslag van Monument Valley de foto’s niet uploaden, dus hier de rest maar geplaatst.

We hebben vanmorgen de boel weer bij elkaar gepakt en zijn naar Page in Arizona verhuisd. Morgen zouden we eigenlijk een dag-excursie doen naar Buckskin Gulch, maar dat is een tocht van ongeveer 5 mijl en dat red ik nog niet met mijn gekneusde enkel. We hebben deze dus ingeruild voor de Lower Antelope Canyon. Die duurt maar een uur en scheelt aanzienlijk in de dollars. Deze hadden we dus vanmiddag.
Bert en ik hebben de Upper Canyon al eens gezien en Canyon X ook, dus deze kunnen we aan het rijtje toevoegen. De ontvangst ter plekke vonden wij niet heel vriendelijk, maar onze gids was een hele vriendelijke Navajo jongeman die dit parttime naast zijn studie deed. Onze groep bestond uit een man of tien, dus een lekker klein groepje. Hij nam ons mee naar de ingang en we moesten meteen een trap af lopen en zo verdwenen we als molletjes in de grond. Er zouden nog vele trappertjes volgen (op en af) dus het was ook nog wel wat geklauter. Uiteraard was het wonderschoon en nauwelijks op de foto vast te leggen. De gids vertelde dat er vorige week een koe ingevallen was, precies tussen 2 groepen bezoekers in. Dan sta je toch raar te kijken! De boel werd voor de rest van de dag gesloten en helaas voor de koe werd zij in stukken naar boven gebracht. ‘S avonds was er voor de hele groep medewerkers gratis BBQ. Arme koe. Hoe dan ook, wij hebben weer genoten. En zitten nu bij te komen van het spektakel