Dag 15, Monument Valley

Nederland, Haarlemmermeer

12-06-2014 18:48 - Oljato-Monument Valley,Verenigde Staten

Door Coby:
toen we opstonden was het enigszins bewolkt in Moab. Dat was voor t eerst dat we wolken zagen, haha!
Voor we naar onze volgende bestemming gingen, hebben we eerst de plaatselijke dokter geraadpleegd, omdat Annette met een vervelende hoest kampt die niet echt over wil. Na een medische check-up en wat poeders en pillen zijn we doorgereisd naar de plaats van bestemming. Gelukkig ging het met de medicatie en een flinke dut op de bank van onze camper stukken beter met Annette. Wat jammer was dat zij niet meekon met de geplande excursie, een jeeptour door Mystery Valley. Het is nogal een stoffige ,boel daar, niet echt bevorderlijk als je zo moet hoesten.
De excursie was al van tevoren betaald, zodoende zijn Bert en ik alleen op pad gegaan met onze Navajo-gids, Will Cowboy. Deze dankt zijn naam aan zijn grootvader, die vroeger toen hij bij de spoorwegen werkte, mustang-paarden meebracht naar zijn werk. Deze paarden werden ingezet voor het zware sleepwerk.
Het was echt een zeer interessante tocht, waarbij hij veel vertelde over de Navajo-cultuur en ons interessante plekken liet zien.
Hij was niet te beroerd om ons enkele malen te fotograferen op bijzondere plekken en gaf ons zelfs nog goede tips hoe we de mooiste foto's konden maken. Tegen zonsondergang bracht hij ons naar een rots, waar wij op moesten gaan zitten om naar de zonsondergang te kijken. Hij ging achter ons staan met een soort trommel, en ging een lied zingen die bedoeld was om de zon gedag te zeggen . Dat was wel heel speciaal. Maar goed dat Annette daar niet bij was, want zij en Bert hadden onherroepelijk de slappe lach gekregen. Dat zou wel zielig zijn voor Will, haha!
ik kan er niet veel foto's bijzetten want de WiFi is erg traag hier.

Alle reacties bij dit bericht
Archie - 12-06-2014 22:42
Ben benieuwd naar de rest van de foto's : de 1e twee zijn al zo schitterend, dus veel belovend! ( en wat zie ik...ini-mini wolkjes!
Patty, Martijn, Levi en Finn - 12-06-2014 21:38
Hoi! Wat leuk weer! We zijn nu wel erg benieuwd naar die foto's die die kerel had gemaakt hoor Komen die nog :)? Beterschap voor Annette en goede reis verder! Xx