Golden

Nederland, Haarlemmermeer

Door Coby. Tja , het rondje is bijna gereden. Vandaag gaan we naar onze laatste camping in Golden, tegen Denver aan. We rijden via de Hwy 72, de "Peak to .Peak Highway" genaamd. Het is een mooie route, we stoppen in het plaatsje Nederland. Ooit is een Nederlands echtpaar hier beland. Zij hebben toen een zilvermijn overgenomen. Het plaatsje heette toen nog anders. De mijn was geen succes totdat zij het roer overnamen. Er kwamen mensen om in de mijn te werken, zo kwamen er lodges en hotels bij en naderhand restaurantjes en winkeltjes. Nu is het een compleet dorp. Wel een raar dorp. Er lopen alleen oude hippies met rastaharen en het ruikt er muf. Toch heel,grappig om te zien. We zochten een plekje voor een kop koffie, maar dat viel niet mee. Het duurde even voor we een plek hadden gevonden waar het iets minder muf rook. Maar uiteindelijk vonden we toch wat, we hebben er ook een broodje gegeten. Daarna de camping opgezocht en bij het zwembad gezeten. Het is hier stikheet!