Torrey - Dead Horse State Park

Verenigde Staten, San Juan County

Vannacht hebben we een extra slaapzak op bed gelegd. Vanmorgen om 8:00 uur gaf de thermometer 10graden aan. Best frisjes, gelukkig zit er een goede verwarming in ons huisje op wielen. Zodra we weer op pad gingen hebben we eerst heerlijke pie’s gekocht bij het beroemde Gifford House in Capitol Reef. Die hebben we opgepeuzeld bij onze tussenstop bij Goblin Valley State Park. Dat is een grappig park waar de rotspartijen op kabouters, gobelins lijken. Voor kinderen ook hartstikke leuk, die kunnen er op klimmen en geweldig verstoppertje spelen. Er zijn geen echte paden, je kunt er gewoon doorheen lopen. Daarna zijn we naar onze eindbestemming van vandaag gereden, nl Dead Horse State Park. De viewpoints zijn hier heel mooi. Morgenochtend nog even terug omdat het licht dan anders valt. De camping is prachtig gelegen, in the middle of nowhere, met mooie ruime plekken. De sterrenhemel schijnt hier fantastisch te zijn, alleen jammer dat het nu bewolkt is. Temperatuur is heerlijk, rond de 22 graden.