Dag 18, Grand Canyon

Nederland, Haarlemmermeer

15-06-2014 22:49 - Grand Canyon Village,Verenigde Staten
Vanmorgen redelijk op tijd de camping verlaten, en bij de Walmart (alweer) onze proviand aangevuld. Het bier gaat sneller op dan de heren dachten ;-)
Daarna zijn we op weg gegaan naar de Grand Canyon. Verbazend hoe vaak het landschap onderweg verandert. Van rode rotsen naar prairie-achtig, om dan in een bosrijke omgeving (Kaibab) weer te eindigen. Veel dode herten gezien onderweg, helaas. Gelukkig konden wij een grote knaap ( zie foto) veilig laten oversteken. Maar goed dat we tijdig gereserveerd hadden want de campground was al vol! Echt prachtig in het bos, met zoveel ruimte, heerlijk.
We zijn met de shuttlebus die hier rijdt halverwege de Rim (de rand van de Canyon) uitgestapt, bij een punt dat de "Abyss" wordt genoemd. Daar na zijn via de Rimtrail teruggelopen naar de Village, dat was een kilometer of zes.
Met alle fotostoppen hebben we daar zo'n 3 uur over gedaan. De hele Rim vonden we een beetje veel, want dat iis 12 kilometer. Maar zo bijzonder om zo'n eind langs de Grand Canyon te lopen! Echt een "wauw" gevoel!
Na de wandeling hebben we wat gegeten in een soort van foodstore, wat een beetje deed denken aan de restaurants van de V&D. Dat was niet echt een succes, maar de magen waren in ieder geval gevuld.
Wederom ging het lampje nu vroeg uit!

Alle reacties bij dit bericht
Archie - 16-06-2014 00:22
De natuur en jullie foto's: oneindig mooi!!
Coby: complimenten voor je dagelijkse uitgebreide verslagen, dat je daar nog puf voor hebt..........!!
Ans - 15-06-2014 23:22
Wat een super reis is dit en wat een mooie plaatjes,
Ik hoop dat je al bent opgeknapt Annet dat je in ieder geval alles kan mee maken Heel veel plezier nog en geniet ervan,
Ik mis je wel een beetje op m'n werk maar jij mij niet gelukkig ha ha,